ششم ارديبهشت ۱۳۹۴ برابر با بيست و ششم آوريل ۲۰۱۵
Skip Navigation Links
اولین مصاحبه سعيد مرتضوی درباره کهریزک :  این بازداشتگاه مشکلی از لحاظ امکانات نداشته است
سايت پرجم : سعید مرتضوی دادستان جنجالی سابق تهران که این روزها در کسوت معاون دادستان کل کشور مشغول به کار شده است معروف تر از آنست که نیازی به معرفی داشته باشد. دادستان سابق تهران که در روزهای پایانی کار خود با پرونده پرسر و صدای کهریزک بدرقه شد در حالی که هر گونه مصاحبه و اظهار نظری در این باره را رد کرده بود پس از پیگیری های بسیار موافقت خود را برای گفتگوی اختصاصی با سایت "پرچم" اعلام کرد. این گفتگوی چالشی که در دفتر معاون دادستان کل کشور صورت گرفته پیش از قرائت گزارش کمیته تفحص مجلس شورای اسلامی انجام شده است. قسمت هایی از این گفتگو پیش از انتشار مشروح آن تقدیم می شود:

پرچم: آقای مرتضوی اولین نکته ای که این روزها به نوعی ابهام و اشکال در مدیریت واقعه کهریزک به وجود آورده ماجرای تلفن دبیر شورای عالی امنیت ملی به شماست که پیام رهبری را درباره تعطیلی این بازداشتگاه ابلاغ کرده و گفته می شود که شما از فرمان رهبری تمرد کرده و به دلیل تاخیر در انجام دستورات ایشان فجایع کهریزک رخ داده است.

مرتضوی: اصل اجرا این گونه است که آقای جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ساعت حدود 30/19 دوشنبه شب مورخ 22 تیرماه از طریق تلفن سیاسی با من تماس گرفتند. در زمان تماس آقای حداد معاون امنیت دادستانی و آقای حیدری فر دادیار شعبه اول آن دادسرا نیز در دفتر من حضور داشتند. آقای جلیلی در این مذاکره اساسا بحث تعطیلی کهریزک را مطرح نکردند و چنین امری اصلا در تیرماه رخ نداد. بلکه ابلاغ تعطیلی کهریزک همان طور که در رسانه های جمعی و صدا و سیما اعلام شد در مرداد ماه صورت گرفت و ارتباطی با این ابلاغ نداشت.

در این تماس تلفنی بدون ذکر هیچ علتی به اینجانب ابلاغ شد که بازداشت شدگان حوادث 18 تیر به زندان اوین منتقل شوند که این جانب هم در کوتاه ترین زمان ممکن اجابت کردم . یعنی این ابلاغ را فی المجلس به آقای حداد معاونت امنیت محترم دادسرا ابلاغ کردم و همان لحظه با پلیس امنیت تهران در حضور همکاران قضایی تماس گرفتم و مراتب انتقال فوری بازداشت شدگان از کهریزک را ابلاغ و تاکید کردم چنانجه نیاز به تدارک وسیله نقلیه است اعلام نمایند تا فردا در اول وقت این جابجایی انجام شود. به همین خاطر صبح روز سه شنبه بحث انتقال زندانیان از کهریزک با تدارک وسیله نقلیه و اسکورت انجام و سه شنبه 23/4/88 زندانیان مذکور در اوین پذیرش شدند. پس با توجه به زمان تماس دبیر شورای عالی امنیت ملی و انجام بلافاصله این جابجایی هیچ تعللی رخ نداده است.

پرچم: آقای مرتضوی اصولا چرا بازداشتی ها را به کهریزک منتقل کردید به توجه به اینکه این بازداشتگاه بنا بر خبرها و اطلاعات منتشر شده از ضروریات اولیه منطبق با قوانین زندان های کشور محروم بوده است. مانند اینکه حتی گفته شده که سرویس بهداشتی نیز به راحتی در اختیار بازداشتی ها قرار نمی گرفته است.

مرتضوی: این بازداشتگاه مشکلی از لحاظ امکانات نداشته است. بر خلاف این سخنان چندین سرویس در انتهای هر قسمت با تجهیزات کامل وجود داشته است. اما دلیل انتقال بازداشتی های 18 تیر به کهریزک به دلیل نبود جا و اضطرار بود. حتی من به دادیار مربوطه دستور داده بودم که دانشجویان به این بازداشتگاه برده نشوند. این بازداشتگاه از حدود 10 سال پیش در هنگام پاک سازی منطقه خاک سفید ایجاد و قبل از احیای دادستانی چندین نوبت نیز مجوز برای آن صادر شده بود.

پرچم: اما در میان بازداشتی های کهریزک چند دانشجو نیز وجود داشتند.
مرتضوی: بله این به دلیل این بود که این افراد در لیست معرفی خود به هنگام تحویل به بازداشتگاه خود را دیپلم و یا شغل آزاد معرفی کرده بودند و ما اطلاعی از دانشجو بودن آنها نداشتیم.

پرچم: یعنی کهریزک ارتباطی با شما و دادستانی تهران نداشت؟ پس چرا به آنجا اعزام کردید؟

مرتضوی: اصلا کهریزک از لحاظ صلاحیت قضایی در حوزه قضایی شهر ری است و من دادستان شهر تهران هستم . در زمان اجرای طرح های امنیت اجتماعی هم برای بردن بازداشتی ها به کهریزک مجوزهای مختلف رسمی و قانونی صادر شده بود. پس همان گونه که عرض شد کهریزک بازداشتگاه رسمی و قانونی بوده است.
این بازداشتگاه متعلق به نیروی انتظامی و مثل سایر بازداشتگاهای رسمی در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی و تحت ضوابط و مقررات بوده است.

اعزام متهمین به کهریزک با توجه به اسناد و مدارک موجود کاملا رسمی و قانونی بوده است و قاضی رسیدگی کننده به پرونده متهمین اغتشاشات اخیر هیچ گونه تخلفی در این باره مرتکب نشده است. و اگر هم تخلفی رخ داده در صلاحیت داسرای شهرستان شهرری است و ارتباطی به تهران ندارد. فقط به دلیل ضرورت در آن مقطع زمانی برخی از بازداشتی ها به این زندان منتقل شدند. 

پرچم: چرا اجازه دادید فجایعی مانند ضرب و شتم زندانیان در کهریزک اتفاق افتاد؟

مرتضوی: بسیاری از مسائل پیش آمده در کهریزک به دلیل ازدحام بازداشتی ها در آن بود. ما در همان زمان با توجه به شلوغی کهریزک و بررسی هایی که کردیم متوجه شدیم نزدیک به شش ماه است که طرح امنیت اجتماعی انجام نشده و کسی دستگیر نشده است اما با توجه به حضور زیاد زندانیان و پرس و جویی که انجام دادیم متوجه شدیم که دیگر شهرستان های استان تهران نیز بازداشتی های خود را به کهریزک منتقل کرده اند و همین امر سبب بروز درگیری و ضرب و شتم در برخی موارد شده است. اما هیچ کس ادعا نکرده که تجاوز و یا تعرضی در این زندان به او شده است. مثلا از جمله شکایت های زندانیان اینست که مثلا مسئول بند یا زندان بان در ورزش اجباری آنان را بسیار اذیت کرده است. یا احیانا برخورد نامناسبی از سوی مامور زندان انجام شده است. حتی این سه تنی که در کهریزک جان باخته اند نیز در درگیری ها و اغتشاشات مجروح شده و به کهریزک برده شدند که دو تن از آنها به بیمارستان منتقل و یک تن نیز در راه جان باخت.

پرچم: اینکه گفته می شود انتقال به بیمارستان دور دست بوده و به این دلیل یکی از آنها جان باخته است را قبول دارید؟

مرتضوی: این بر می گردد به مامورین انتقال و به ما و قوه قضائیه ارتباطی ندارد.

پرچم: چقدر با گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس همکاری کردید؟ آیا صحت دارد که به خاطر مقصر خواندن شما در این گزارش شما فشار آورده اید که این گزارش قرائت نشود؟

مرتضوی: مجلس کمیته ای را مامور بررسی این جریان کرده است و الا تحقیق و تفحص به معنی مرسوم خود در کار نبوده اما هیچ کس در این رابطه به من مراجعه نکرده است. البته آقایان بروجردی و تجری در رابطه با وقایع اخیر با ما صحبت کرده و ما همه چیز را توضیح داده ایم اما درباره کهریزک حتی این آقایان هم با ما صحبتی نکرده اند. من اصلا اطلاعی از محتوای این گزارش ندارم و در نتیجه هیچ گونه فشار و تلاشی برای قرائت نشدن آن انجام نداده ام.

مشروح این گفتگوی چالشی طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.
[تاريخ مطلب: دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹]
[کد مطلب: 7468] [تعداد نظرات: 33] نسخه مناسب چاپ
 نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سيزدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با پنجم اکتبر ۲۰۰۹ ، 21:52:17 توسط سیا
با درود به بیداران- بوجود آمدن هر پدیده ای: با خود تحول و سر انجام پیر شده جای خود را به پدیده و تحولی دیگر که این چرخش دور طبیعیست و حرکت جان آن است که در جهان هستی پیوسطه قانون است..در این مدت بیش از 30 سال پدیده جمهوری اسلامی با خود تحولاتی نیز داشته.از جمله پرده بر داشتن از نیرنگی که بیش از 1400 سال و الخصوص بعد از صفویه و قدرت گرفتن شیعه ،علی تا 12امامی و حکومت ناب اسلامی شیعی ایرانی(طالبان شیعه ای=رافضی).برخی از ما که اندک اعتقادی به حقانیت خاندان احل حق داشتند و صادقانه الوده به قدرت نشدند. حال چیزی برای دفاع ازدین و باورهای خود ندارند! چرا؟ زیرا این خونخواران به نام الله وقران و علی و تمام مقدسات(آن صادقان اگاه یا نا اگاه) مردم را به خاک و خون کشیدند و سرمایه کشور مان ایران را به توبره زده و برای خود کاخها ساخته و دروغ و بی شرافتی وخرافاترا ترویج داده!چگونه سر بلند کنیم؟چه بگویم وچکار کنیم تا حیثیت انسانی خود را باز یابیم؟ایا بر پیشانی این جانیان جای عبادت داغ شده نیست؟و همه انها صادق به دین و راه خود نیستند؟با مجازات این جانیان دل مان خنک میشود!؟ اما راه حل!!(زدن ریشه انهاست)
نوشته شده در تاريخ سيزدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با پنجم اکتبر ۲۰۰۹ ، 06:40:30 توسط امجد
ای سگ زنجیری /جلاد بی شرم  خلقهای ایران شده ودر اینده نزدیک در همان کهریزک نگهداری خواهی شد.ننگ بر جگومت فاسد جمهوری اسلامی ایران.وشکنجه گران آن.
نوشته شده در تاريخ سيزدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با پنجم اکتبر ۲۰۰۹ ، 04:56:11 توسط بچه محل
من نیز معتقدم حبس شدن این جنایتکاران تا آخرین ساعات ننگین حیاتشان ، بهترین مجازات است.
نوشته شده در تاريخ سيزدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با پنجم اکتبر ۲۰۰۹ ، 04:21:54 توسط شمالی
مرتضوی ميگويد کهريزک موردی نداشت / سردار عراقی ميگويد که اغتشاشگران خود ، خودشان را گشتن / آخوند طائب از چهره ترانه خوش مي آيد و به او تجاوز ميکند و بدنش را با اسيد ميسوزاند و بعد جسد او را در بيابان می اندازد و بعد ميگويد ترانه زنده در کانادا است / ندا را درخيابان يک بسيجی با تير ميزند بعد ميگويند که خبرنگار بی بی سی پول داد تا از صحنه جان دادن ندا فيلمبرداری کنند / بسيجيان مردم را می گشند بعد ميگويند 12 بسيجي گشته شده / احمدی نژاد برای صندليهای خالی سخنرانی ميکند ،ميگويند باعث سرفرازی ايران است / ميگويند تحريم اثری ندارد و ما خود کفا شديم ماهی يکبار هواپيما سقوط ميکنه / ميگويند ما مقتدر هستيم و همه به اقتدار ما واقفند ، ولی در دريای خزر که مال ماست حقی نداريم / ميگويند مشکل کشور ما نوع لباس جوانان و موی دختران نيست ولی جوانان را بخاطر لباس و بيرون بدون موی سر شگنجه و تنبيهه ميکنند / همه اين دروغها نشان ميدهد که يا ما زمينه دروغ شنيدن را داريم و يا آنها از دروغ گفتن باکی ندارند.
نوشته شده در تاريخ سيزدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با پنجم اکتبر ۲۰۰۹ ، 03:27:53 توسط فريد
اگه يكي از اينها رو بعد از روپاشي رژيم بكشيد به مابقيشون كه صددرصد فرار خواهند كرد پناهندگي سياسي ميدهند قانون اروپا و آمريكا اينشكلي است جون طرف در خطر باشد ديپورت نميشود حالا هر كي ميخواد باشد انوقت بچه هاي خامنه اي رفسنجاني هزاران دزد جمهوري اسلامي با خيال راحت با ميلياردها دلار در جنوب فرانسه و ايتاليا كيف ميكنن به ريش ما ميخندن ولي اگر دادگاه طبق ضوابط بين المللي باشد و اعدام در كار نباشد همشون رو پليس اينترپول كت بسته تحويل ايران ميدهد و حسابهاي بانكي شان را هم بنفع دولت ايران بلوكه ميكند اين قانون جهاني است. شما هم آنها را تا ابد در اوين حبس كنيد اين از صدتا اعدام بدتر است.
نوشته شده در تاريخ سيزدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با پنجم اکتبر ۲۰۰۹ ، 02:35:24 توسط بچه محل
بر سر مجازات این جنایتکاران که آنروز خیلی دور نیست، از هم اکنون اختلاف نظر وجود دارد. اینکه من بگم با اعدام یا فلان تنبیه مخالفم من چکاره ام؟ این دست خود متهم است که چکار کرده که با او چکار کنند. بعضی ها میگویند انقلاب مخملی . خنده دار است چون این انقلاب از سنباده هم زبر تر شده چه برسد به مخمل. نمیدانم بگم خوشبختانه یا بدبختانه ، خودم شخصاً امیدوارم اینطور نشود ولی خون زیادی ریخته خواهد شد وبدتر از آنهم.
نوشته شده در تاريخ سيزدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با پنجم اکتبر ۲۰۰۹ ، 02:14:38 توسط حامد
باید اسم قاضی مرتضوی به قاتل مرتضوی تغییر یابد که این شخص قاتل مجری قتلهای زیادی از ازادی خواهان ایران اشت.
نوشته شده در تاريخ سيزدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با پنجم اکتبر ۲۰۰۹ ، 01:54:25 توسط azade
سعيد مزخرفي جنايتكار گ زيادي ميخوره مثل هميشه
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 21:31:56 توسط بیمار
این جانیان ادمخوارخون اشام توانستند با مانور هسته ای غرب!را به انحراف(شاید؟)بکشند تا مبارزات مردمی ما را به زیر ! در سایه قرار دهند وحالا با جلو انداختن یا تعویض مهره های(سوخته) بی اهمیت ازجلادان که جانورانی خون خوار که باید نابود شوند از هر دوطرف چه مردم وچه نظام(هوشیار باشیم اینها همدیگر را هم خورده اند=برای حفظ نظامشان)که ما این نیرنگ را میدانیم!! ونشر اخباراز این دست در رسانه ها ما را از مسیر منحرف نکند که همانا نابودی ریشه ای هر گونه استبداد است (دین و مذهب مسئله ای خصوصی و سلیقه ایست مانند کفش وکلاه)که به خودش مربوط است.. این جانیان جنگ روانی دست چندم را استفاده میکنند که مارا عصبی کنند تا از منطق مبارزات عقلی خارج و فقط به انتقام فکر کنیم (البته که انتقام خواهیم گرفت)اما نه انطوری که شما جانیان میخواهید!نه خیر ما تمام نقطه ظعف های تانرا را میشناسیم از بالا تا پاینتان را زیر خواهیم کشید(الله تا ولی تان با قوانین جهلی وخرافیتان)البته اگر هم کسی به خدا اعتقادداشته! خدای خود را در قلب خود با خواست خودش انتخواب میکند نه با قانون شمشیر وحشت وترس..شما دین فروشان ..نابود باد استبداد
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 20:46:31 توسط بیمار
خبر فوق:برخلاف سادگی خبر!واکنش بیشتر عزیزان کاملا طبیعی ودرست است!اکه شامل نکته هانیزهست 1-با اگاهی بیشتر علمی و تاریخی مردم حتی سیاسیترین و مذهبی ترین قشر جامعه هم تکان خورده وبا منطق تر عمل میکندمانند سابق چشم بسته متعصب نیست (انواع طنز های سیاسی یامذهبی که مقدسات را به مسخره میگیرد)بخصوص در این 30 سال(ترگ برداشتن دین ومذهب وفرقه گرایی)2-بیشترین روشنگری ها وافشاگریها در مورد پیدایش اسلام بخصوص درتاریخ ایران که هویت ملی وحیثیت انسانی مارا تقویت کرده3- انواع ابزارها(دروغ-تحریف-نیرنگ-ضرب وشتم وزندان وو)دیگر کاربرد چندانی ندارد4- خود باوری و اعتماد به نفس مردم و بخصوص زنان و جوانان وانسانهای ایثارگر غیوربسیار چشم گیراست 5--قدرت طلبی-مال دوستی- دین فروشی-دروغ گویی-دزدی-بی ناموسی-جنایت کاری وخون اشامی و ترویج انواع خرافات ملایی مذهبی6-دیدن استبداد ،اینبار اسلامیش یا مذهبی7-بوی تعفن این ادمخواران و دیدن ذباله دان تاریخ 8-اخرین دست و پازدنهای انها 9-امکان نابود کردن همه چیز ایران و مردمش بطور دیوانه وار10-به پا خواستن اکثریت مردم برای مبارزه تاریخی بعد از1400سال!ا..ادامه در بالا
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 17:58:00 توسط دکتر فاطمی
ننگ بر "تمام" باند‌های خائن وطن فروش طرفدار شکنجه و تجاوز و ضد جمهوری دمکراتیک غیر دینی. مرگ بر ساواکی پیش از انقلاب "جواد آزاده" که اکنون استاد شکنجه گری در وزارت اطلاعات است. تا روز به داد گاه کشیدن تمام این باند‌های دزد خائن قاتل شکنجه گر و متجاوز در ایرانی‌ آزاد و پیشرفته پس از سرنگونی سلطنت علی‌ گدا.
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 17:29:01 توسط الف.کوکاوي
دوستان عزيز لطفا هيچ تعجيل نکنيد وبقول قدما بدشت آهوي ناگرفته نبخشيد.شمايان دوستان مردم ابتدا تکليف اين جانيان بالفطره را مشخص کنيد پس ازحذفشان ازقدرت آنگاه دعواي محاکماترا بنحو ممکن پيبگيري کنيد.تااين ارازل واوباش برسر کارند با‌يستي هم خود را سرف مبارزه ي جانانه با آنان کرد.باميد پيروزي
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 16:56:29 توسط فريد
درسته شاه ايران با ملي شدن صنعت نفت مخالف بود دليل آن هم حضور قويترين نيروي دريائي جهان انگلستان و با در اشغال داشتن جزاير ايراني خليج فارس و تهديد به واگذاري آنها به اعراب شيخ نشين حوضه خليج فارس بود با ملي شدن صنعت نفت انگلستان و غرب دو سال نفت ايران رو تحريم كردن و شروع به سرمايه گذاري و اكتشاف نفت در عربستان و بوجود آوردن و استقلال دادن به شيخ نشينهاي خليج فارس از جمله بحرين نمودند در واقع از دست رفتن بحرين انتقام انگلستان از ايران براي ملي شدن صنعت نفت بود چيزيكه دولت وقت ايران از آن وحشت داشت ما ميتوانستيم صنعت نفت را ده سال بعد ملي كنيم و تا آن موقع با درآمد كافي از نفت ارتش قابل توجه اي در مقابل انگليس قرار ميداديم و به احتمال بسيار قوي بحرين از دست نميرفت حتي بسياري از كشورهاي حوضه خليج فارس جزو مناطق ايران محسوب ميشدن و پرچم ايران را ميافراشتن ولي همه اينها بر اثر ندانم كاريهاي اين مصدقي ها از بين رفت به اسناد تازه انتشار يافته انگلستان رجوع كنيد كه هنوز هم سند استقلال ان كشورها رو بدليل اختلافات فيمابين با ايران منتشر نميكنن.اينها فقط بلدن جيغ بزنن ساواكي و نوكر استعمار.
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 16:42:10 توسط حميدجان
اين آقاى دكتر دانشمند فاطمى بدجورى گيرداده به پهلوى وشاهى ها ٠ بابا فعلا كه نيامدند سركار اگر اومدند و كثافتكارى هاى اونموقع را ( مسجد درست كردن٠زيارت رفتن٠ نمازخوندن ) تكرار كردند بعد برو در جبهه مبارزه٠ بگذريم ٠ اين مرتضوى ها نبايد فقط اعدام شوند بايد هرتكه از بدنشون را پدرهاى داغديده اى كه جوانهاشون بدستور اين ٠٠٠ هلاك شدند بكنند ٠ روزى يك تيكه ٠ منهم با اعدام مخالفم٠٠!!!!
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 14:35:41 توسط دکتر فاطمی
درست است، اسم کوچک دکتر فاطمی حسین بود. و بر خلاف مخالفت ممد رضا با ملی‌ شدن نفت (اسناد موجود)، تز ملی‌ شدن نفت را داد. سپس رفقای موتلفه یعنی‌ شعبون بیمخ و طیب به او چاقو زدند. ولی‌ ممد رضا و اشرف و ساواک کار را با تیربارن تمام کردند. نصف ساواک هم برای رژیم کار میکند و نصف دیگر دوباره تشکیل شده در خارج به رهبری پرویز ثابتی برای رضا پهلوی، شخصی‌ که شکنجه گر معروف بود و بسیاری از جمله کودکان را کشت و با باتوم تجاوز میکرد. خامنه‌ای هم دستور تجاوز را با استناد به آن دوران داد و میگویند در جواب تجاوز با خنده گفته "زمان شاه هم مبارزه درد داشت". البته همه باند‌های دزد قاتل سلطنتی تاجدار و عمامه دار در دادگاه‌های آینده ملت جواب غارت، شکنجه و قتل‌ها را میدهند. پس از سرنگونی سلطنت دینی ولی‌ وقیح و ایجاد جمهوری دمکراتیک.
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 14:11:11 توسط رنگین کمان1
آقا فرید, من با شما موافق هستم ما با آنها فرق داریم. ما انسان هستیم و آنها حیوان. ما عاقل هستیم و با عقل سلیم عمل میکنیم, آنها روانی هستند و باید اول یک روانی را معالجه کرد بعد در دادگاه مردمی به سزای اعمالشان رساند. هر کس بیشتر خشونت را تبلیغ کرد دلیل بر رادیکال بودنش نیست. ولی خوبه که ما با این نوشتنها, تمرین دمکراسی میکنیم.
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 13:45:58 توسط فريد
جناب ناصر رنگين كمان خانم هستند در مورد مجازات اينها هم كسي قرار نيست بهشون تجاوز كند طبق پروتكل سازمان ملل و در چهار چوپ حقوق بشر باهاشون رفتار خواهد شد ما هر چقدر هم كينه داشته باشيم باز نميتوانيم خارج از قوانين بين المللي عمل كنيم ايران بعد از جنگ جهاني دوم يك از امضا كنندگان حقوق بشر بوده در قبل و بعد از انقلاب به آن عمل نكرده ولي اين جواناني كه من ميبينم به آن عمل خواهد كرد.
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 13:24:26 توسط فريد
دكتر فاطمي كه خيلي هم دوست داري خودت رو دكتر بنامي اينقدر جوش نزن بابا جون ٣٠ سال كه ايران جمهوري است نتيجه اش هم ميبيني تجاوز به بچه ها در زندانها چطوره بعد از اينها ايران بدست جمهوري دكتر فاطمي باشه تا يك ٣٠-٤٠ سال هم شما تا عمرتون تمام شه رئيس جمهور باشيد مثل برادر اسد صدام چاوز علي اف دكتر هم كه هستي البته اگه در رديف دكتراي هاوائي و هنگ كنگي نباشه.
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 13:19:30 توسط گئومات
هموطن دکتر فاطمی سلام! بیگمان اسم کوچک شما که حسین نیست؟ مگر نه برادر جان! باری! مرقوم داشته اید که: «این ساواکی هم رفت پشت پرده. تمام شاه‌های زوری یا مدعیان رهبری موروثی، از جمله خامنه‌ای و مجتبی‌، دموکراسی را یونانی و ناباب ایرانی‌ می‌دانند» ممکن است از شما خواهش کنم این عقیدۀ خود را بشکافید و ساده نویسی نمائید که در خور فهم اکابری هائی همچون این حقیر سراپاتقصیر باشد؟ شاید منظور شما از بکاربردن عنوان "ساواکی" همان تیتر "امنیتی" باشد؟ وگرنه ساواکی ها که دیرگاهیست که یا در خفیه در استخدام دولت آدمخواران هستند و یا ملت با دیدن و شنیدن و لمس نمودن آنچه که آدمخواران ولایت فقیه بر سر شان آورده اند، آب توبه و بخشش برسر آنها ریخته است. و بعد مگر امامان شیعه به صورت موروثی یه امامت نرسیده اند؟ برخی هم در سنین پیش از بلوغ جسمی، بلوغ فکری پیشکش آنها! صرف وجود شاه یا رئیس جمهوری و یا نخست وزیر نماینگر ضد دمکراسی بودن یک حکومت نیست. سوئد هم یادشاه دارد، انگلستان هم ملکه دارد و دانمارک هم! مصر و سوریه و لیبی هم رئیس جمهوری دارند. فرم ظاهری حکومت مهم نیست محتوای آن مهم است و میزان قدرت و نقش مردم
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 13:14:40 توسط naser
رنگين كمان خان - ازونجا كه آقاي مرتضوي و همكارانش از آدمهاي پاك و بكر اين سرزمين هستند من معتقدم اعدام اين افراد اينها رو به آرزوشون ميرسونه و مستقيما راهي بهشت ميكنه- پس از براي جلو گيري ازين امر بايد از روش خودشون استفاده كرد و قبل از اعدام كاري كرد كه اونا رو از ورود به بهنشت جلو گيري كرد !! - از سبيل كلفتان محترم خواهشمندم در صف بايستند و هل ندهند.
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 13:14:22 توسط neda
اين جاني همانند رهبر كثيفش در بلاك ليست ملت دلير ايران سالهاست كه قرار گرفته وروز مبادا كه خيلي دور هم نيست در دادگاه خلق محاكمه خواهدشد٠
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 13:08:30 توسط قُـطاب یزد
ماه زیر ابر نمی ماند ـ قتل زهرا کاظمی چی ؟ نمیشه هر کاری را که مرتکب میشوید در خاتمه آنرا سرپوش گذارید ـ ملت هوشیار و بیدارند آنها ( ملت ) را نادان و نافهم فرض نکنید
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 13:05:53 توسط آريوبرزن
 ملت شريف و با غيرت ايران مادرت را به عزايت خواهد نشاند اي شمر ه ذول چوشن
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 13:04:26 توسط ليلا
خدا خفت كنه قاتل كثيف٠
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 12:51:11 توسط رنگین کمان1
Sohrab Iran با شما موافق هستم. بعد از نفی فیزیکی این جانیان من هم مخالف اعدام هستم. همکاران درجه یک هیتلر هم اعدام شدند. این باید درس عبرتی بشود برای جانیانی که به مردم خیانت میکنند.
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 12:44:30 توسط رنگین کمان1
دوستان, بهتر نیست که یک پازل درست کنیم و این جانیان را بر اساس جنایتی که این 30 سال کردند, با نمره گذاری در آینده به دادگاه مردمی بسپاریم؟ صدام و وزیران و دستیارانش را آمریکا نمره گذاری کرد, خوشبختانه این جانیان را مردم ایران و این خود میتواند یک افتخار برای مردم ما شود, چون ما به اون درجه از بلوغ سیاسی رسیدیم که سرنوشت خودمان را خودمان در دست بگیریم .
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 12:24:18 توسط Sohrab Irani
۱) خامنه ای، ۲) احمدی نژاد، ۳) حسین شریعتمداری، ۴) مرتضوی، ۵) اژه ای، ۶) رادان، ۷) جعفری، ۸) طائب، ۹) دو عامل مستقیم جنایت و تجاوز. سپس حذف مجازات اعدام از قوانین کیفری.
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 12:02:14 توسط رنگین کمان1
انن جانیان را باید با حیوانهای درنده مقایسه کرد حتی نه با سازمان مخوف ساواک. اینها دست ساواک را از پشت بستند. انسان از دیدن چنین حیوانات درنده ای از خود حیوانات هم خجالت میکشد, چون حیوانات فقط وقتی که احساس خطر می کنند درنده میشوند, این جانیان در همه حال درنده هستند.
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 11:31:37 توسط goodi
كي بود كي بود من نبودم !!!!! اين خفاشها در شب تاريك مرد هستند از همه پدتر حسين شريعتمداري و اون ولايت وقيح!!!!
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 11:23:55 توسط پرنده آزادی
اتفاقا حرفهای مرتضوی این جنایتکار متجاوز بر عکس حقیقت دارد زیرا در بهشت کهریزک احتمال فقط یک اشکال وجود داشت و آنهم بفرموده رهبر استاندارد نبوده مثلا بطری و باتوم و آلات تجاوز استاندارد نبوده همین....
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 11:17:02 توسط گئومات
جناب دکتر قاضی جلاد سعید مرتضوی باید بگویم که خودتی! این که میفرمائید که: « این بازداشتگاه مشکلی از لحاظ امکانات نداشته است.» کاملاً درست میفرمائید، اما غرض شما از "امکانات" همانا امکانات مربوط به شکنجه های قرون وسطائی و غیر انسانی است و نه امکانات زندگی روزمرۀ زندانیان. و بعد میفرمائی «کهریزک از لحاظ صلاحیت قضایی در حوزه قضایی شهر ری است و من دادستان شهر تهران هستم» باز هم خودتی! این محل وقوع جرم است که حوزۀ قضائی، دادگاه و دادستانی مربوطه را تعین میکند و نه محل نگهداری مجرم! تازه این مربوط به ممالکی است که رسیدگی به جرائم آنهم نه جرم سیاسی، از طریق مجاری قانونی تعقیب میگردد و نه حکومت قبیله ای ولایت آدمخواران که امام جمعۀ عجبشیر برای فرماندار شهرستان خاش تعین تکلیف میکند! میگوئی:«این افراد در لیست معرفی خود به هنگام تحویل به بازداشتگاه خود را دیپلم و یا شغل آزاد معرفی کرده بودند و ما اطلاعی از دانشجو بودن آنها نداشتیم » خودتی! پسر دکتر روح الامینی که چند بار خود را معرفی کرده بود! میگوئی: مسائل پیش آمده در کهریزک به دلیل ازدحام بازداشتی ها بود! خودتی! دکتر زهرا کاظمی که یک نفر بود!!
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 11:14:16 توسط آزادمردمان ایران زمین
به قول شاعر گفتنی: به زودی آقای مرتضوی، به زودی...
نوشته شده در تاريخ دوازدهم مهر ۱۳۸۸ برابر با چهارم اکتبر ۲۰۰۹ ، 11:01:47 توسط دکتر فاطمی
این ساواکی هم رفت پشت پرده. تمام شاه‌های زوری یا مدعیان رهبری موروثی، از جمله خامنه‌ای و مجتبی‌، دموکراسی را یونانی و ناباب ایرانی‌ می‌دانند و آنرا فقط برازنده چماقداران خود می‌دانند که حق انحصاری آزادی بیان و جان و مال و ناموس مردم را نیز شامل میشود. پشت صحنه نیز تمام طلبکارن ضد جمهوری واقعی‌ و دموکراسی، قدرت را به این خون اشامان ساواکی چاپلوس خود سپرده اند و فقط آن‌‌ها آزادی بیان قلم و چماق دارند، و منتظر اشاره پیر استعمار هستند تا جای خود را با دیگر باند‌های نوکر عوض کنند. ولی‌ ملت بیدار شده و تمام دزدان قاتل را از تمام باند‌ها به حساب کتاب دادگاه میکشد.
RSS Iran & world news