چرا مردم ایران علیه رژیم به خیابان‌ها نمی‌آیند؟


کیهان لندن ، مجید محمدی - همه‌ی زمینه‌ها برای اعتراض عمومی‌ در ایران در سال ۱۳۹۸ فراهم است: فشار خارجی (ایالات متحده) یا حداقل انفعال (اروپا) و عدم امکان حمایت عملی قدرت‌های بزرگ (چین و روسیه) از رژیم در شرایط سرکوب گسترده، بحران‌های اقتصادی (تورم و بیکاری) و اجتماعی (اعتیاد، کودکان کار، حاشیه‌نشینی)، دستگاه دولتی ناکارآمد و فاسد، رشد بی‌اعتمادی در داخل دستگاه‌های حکومتی و دولتی، انفجار بی‌اعتمادی و نارضایی عمومی، ناامیدی عمومی‌ از بهبود شرایط با تداوم جمهوری اسلامی، کوچکتر شدن حلقه‌ی باورمندان به رژیم، مهاجرت گسترده به خارج و سرکوب هر روزه‌‌ی مردم توسط حکومت شبه‌توتالیتر. اما شاهد اعتراضات عمومی‌ به رژیمی‌که مسئول این شرایط است نیستیم. چرا؟

در کشورهای اروپای شرقی جمعیتی چند ده‌هزار نفری به خیابان‌آمدند و با گسترده‌تر شدن اعتراضات حکومت‌ها کناره گرفتند چون اراده‌ی سرکوب در حکومت قوی نبود اما در ایران اراده‌ی معطوف به قصابی در حاکمان و متحدان جمهوری اسلامی قوی است و مردم ناراضی این را می‌دانند. گرگ‌های چاق حاکم نمی‌خواهند امتیازات مفت و مجانی خود را از دست بدهند. به همین دلیل جمعیت میلیونی باید به خیابان بیاید و در خیابان بماند تا حکومت عقب‌نشینی کند و کنار برود. در چنین شرایطی حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی و حوثی‌ها هم نمی‌توانند کاری برای رژیم ایران انجام دهند. آنها اگر یک ماه دلارهای نفتی را دریافت نکنند به سراغ حامی‌ دیگری خواهند رفت.

اما اینکه جمعیت ناراضی به صورت چند میلیونی تا کنون برای براندازی رژیم به خیابان نیامده‌اند به چهار دلیل است:

۱. توهم اصلاح حکومتی

جناح اصلاح‌طلب بسیار بی‌اعتبار شده است اما توهم اصلاحِ آسان و بی‌هزینه هنوز کاملا رفع نشده است. بسیاری از جوانان هنوز امید دارند که حکومت یک‌شبه فرو بریزد بدون آنکه آنها تلاشی انجام دهند. آنها برای فرار از مسئولیت، نخست نسل انقلاب را برای وضعیت موجود ملامت می‌کنند تا آنها را موظف به براندازی رژیم کنند و بعد از آن نیز قدرت و اراده‌ی سرکوب حکومت را به فراموشی می‌سپارند تا مبادا با آن آگاهانه روبرو شوند. این توهم اصلاح حکومتی مبتنی است بر خواست تغییر بدون هزینه و آسان. آنها دلشان می‌خواهد حکومت به آسانی سقوط کند نه اینکه به این موضوع وقوف داشته باشند.

از این جهت، مقابله با رویاسازی‌ها و رفت و برگشت‌های اصلاح‌طلبان (از غمزه و عشوه‌گری برای خامنه‌ای و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا گرانفروشی خود به مردم مستاصل) از ضروریات زمینه‌سازی برای اعتراضات عمومی‌ است. اصلاح‌طلبان به سیاست خیابانی باور ندارند و در سال ۸۸ نیز کنترل امور از دست آنها خارج شد. آنها همیشه گفته‌اند که سیاست خیابانی را نمی‌خواهند چون می‌خواهند خودشان طرف مذاکره باشند تا از این مجرا امتیازات ویژه‌ای به دست آورند. آنها می‌دانند با رفتن جمهوری اسلامی موضوعیت خویش را از دست می‌دهند.

۲. فقدان رهبری و سازمان

سازمان و رهبری از ضروریات هرگونه اعتراض عمومی‌ است. درست است که اعتراضات خیابانی رهبران خود را شکل می‌دهد اما نخست اعتراضاتی باید صورت بگیرد تا رهبرانی از دل آن شکل بگیرند. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند عامل موثری باشند اما حکومت هم در این زمینه دست روی دست نمی‌گذارد: هم این شبکه‌ها را در شرایط بحرانی قطع می‌کند، هم آنها را مهندسی می‌کند، و هم از آنها برای سازماندهی و بسیج شبکه‌های خود بهره می‌گیرد. هر گونه اعتراض عمومی‌ به رهبرانی نیاز دارد که مخالفان به آنها اعتماد کنند و علامت سوال‌های بزرگی در کنار نام آنها نباشد. یک گروه یا جمع نیز می‌تواند چنین نقشی داشته باشد. به همین دلیل لابی جمهوری اسلامی مخالفان جدی حکومت را با برچسب‌هایی مثل «چلبی» یا «جنگ‌طلب» می‌نوازد تا آنها را بدنام کند. حکومت برای پیشگیری از چنین گروهی هرگونه نطفه‌ی شکل‌گیری آن را خفه می‌کند.

۳. انتظار منجی

هنوز قشرهایی در ایران منتظر یک منجی نامنتظر مثل «امام زمان» یا ایالات متحده هستند که برای آزادی مردم ایران به پا خیزد یا قشون‌کشی کند. انتظار منجی ناشی است از سه دسته واقعیات: اینکه از شرایط راضی نیستند، اینکه انتظار تغییر را دارند بدون آنکه کاری انجام دهند، و اینکه دیگران را بدون هیچ دلیلی خیرخواه‌تر از خود برای منافع‌شان تصور می‌کنند!

کسانی که می‌خواهند مردم ایران در اعتراض به شرایط موجود به خیابان بیایند باید امید آنها به «امام زمان» و ایالات متحده یا هر منجی دیگری را قطع کنند و به آنها بگویند که تنها خود آنها می‌توانند منجی‌شان باشند و برای دشواری‌ها و مشکلاتی که دارند نخست خود را مسئول بدانند.

۴. تصور شکست‌ناپذیری

جمهوری اسلامی با سرکوب‌های متعدد و شدید برای بخشی از مردم ایران این تصور را به وجود آورده که شکست‌ناپذیر است یا حداقل شکست آن بسیار پر هزینه و دشوار است. خشونت بی‌حد و حساب حکومت چه در حد اجرای احکام غیرانسانی و سبعانه، چه در حد سرکوب‌های خیابانی و چه بدرفتاری، بی‌توجهی و شکنجه در زندان‌ها همه برای نشان دادن اراده‌ی معطوف به قدرت اسلامگرایان بوده است به این معنا که آنها به هیچ وجه حاضر نیستند از اسب قدرت پایین بیایند. به همین دلیل مخالفان باید آنها را از اسب قدرت به زیر بکشند. از این رو همه‌ی نامه‌هایی که خطاب به خامنه‌ای برای استعفا و کناره‌گیری نوشته می‌شود اتلاف وقت است.

واقعیت این نیست که حکومت را نمی‌توان از اسب قدرت پایین کشید. حکومت‌هایی بسیار خشن‌تر و سرکوبگرتر از جمهوری اسلامی توسط ناراضیان به زیر کشیده شده‌اند. نیروهای سازماندهی شده مثل پلیس و سپاه و نیروهای امنیتی پس از چند روز مقاومت مردم در خیابان‌ها فرو خواهند ریخت. اما آنچه حکومت را تا کنون نگاه داشته یک نیروی متشکل از افراد باورمند به نظام در سطوح بالای بسیج و سپاه و قوه‌ی قضاییه در کنار نیروهای متشکل اما لباس‌شخصی است که همواره به صورت پشتیبان و ظاهرا به عنوان مردم کوچه و بازار به خیابان می‌آید. خط دفاعی پایانی نظام در سراسر کشور جمعیتی کمتر از ۱۰۰ هزار نفر هستند (مدیران و فرماندهان در قوای قهریه و حدود نیمی‌ از مدیران بالایی و میانی) چون مخرج مشترک آنها هنگامی‌ که با اعضای خانواده‌ی خود در مراسم دولتی (مثل ۹ دی یا ۲۲ بهمن یا نمازجمعه‌ها) حاضر می‌شوند در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در کشور می‌شود.

یک جمعیت دو تا سه میلیونی (روحانیون و اعضای خانواده‌ی آنها بعلاوه‌ی کارکنان نهادهای تحت نظر رهبر) به صورت سیاهی لشکری که از حکومت منتفع می‌شود پیاده نظام کاست حاکم در مراسم دولتی است اما آنها برای حفظ نظام تا آخر نمی‌ایستند. یک نیروی سازماندهی شده در حد دو تا سه میلیونی در سطح کشور که بداند چه می‌خواهد اگر روش‌های این نیروی مدافع نظام را بشناسد و بتواند تاکتیک‌های آنها را خنثی کند می‌تواند در عرض چند هفته اینها را به خانه‌هایشان بفرستد چون مردم کوچه و بازار دیگر پشتیبان آنها نیستند. تجربه‌ی دی ماه ۹۶ و اعتراضات کارزون نشان داد که انبوه نیروهای انتظامی‌ و سپاهی در صورت تداوم اعتراضات در عرض چند روز از هم گسیخته می‌شوند. سراسری بودن اعتراضات امکان اعزام نیرو از مرکز و مراکز استان‌ها برای سرکوب اعتراضات محلی را از میان می‌برد.

در جنبش‌های اجتماعی در جوامع دیکتاتوری معمولا یک اقلیت سازمان‌یافته و پر انرژی با خواست روشن است که می‌تواند مردم ناراضی را بسیج کند و اقلیت حاکم فاسد را کنار بزند. مشکل در ایران این است که آن اقلیت با وجود زمینه‌های بسیار مناسب هنوز در حال تکوین است و کاملا شکل نگرفته تا نشان دهد هر نظام استبدادی را می‌توان شکست داد. اگر چهار مشکل فوق حل شود آن اقلیت شکل خواهد گرفت.

[کد مطلب: 189665] [تاريخ انتشار: هشتم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی ام اوت ۲۰۱۹] [ نسخه مناسب چاپ ]
تقسيم با ديگران:

در زمینه‌ی انتشار نظرات کاربران گرامی رعایت چند مورد ضروری است
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
  • «پيک ايران» مجاز به ویرایش ادبی نظرات کاربران است
  • مطالبی که حاوی کلمات رکيک، غير اخلاقی و يا توهين به ديگران باشد منتشر نميشوند
  • نظراتی که پیرامون این خبر نباشد منتشر نمیشود
  • نطرات حاوی لينک منتشر نميشوند
نام: (الزاميست)
نظرات شما (حداکثر تعداد حروف با احتساب فاصله بين حروف 1000 حرف ميباشد):

Captcha
اعدادی را که در تصویر بالا می بینید (بدون فاصله گذاشتن میان آنها) در باکس زير وارد کنید و سپس دکمه ارسال را کليک کنيد
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ چهاردهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با پنجم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 03:08:15 توسط خرم دین
راستی نظری داشتم راجع به سانسور مبلغین رژیم ،،،، به نظر من این طرفداران رژیم که علاقه دارند در کنار بزرگترین جنایتکاران تاریخ ایران قرار بگیرند و از رژیم دفاع کنند ، حق اظهار نظر در این ستون را ندارند ، خوب عزیز من شما چهل سال است که تمام امکانات ارتباطی ، با بودجه های افسانه ای که به خواب هم نمیدید را در اختیار داشته اید و از هر بلندگویی اربده کشیده اید و جنایتی نبوده که در این چهل سال در ایران نکرده باشید ، داداش بسه دیگه ، اینجا هم ، تو این گوشه خلوت هم میخوای بیای و با شرت قرمز دوپایی بپری وسط صحبت ، معلومه که خودت و تمام رژیم نکبتت را بد جوری سانسور میکنیم و از این نقض مستقیم دمکراسی لذت میبریم و به ریش آقاتون هم میخندیم ، بله دوستان این استثنا را در سانسور کردن رژیم و طرفدارانش را تصدیق میکنم و تبصره ایست در دمکراسی و آزادی بیان ، تشریف ببرند بی بی سی فارسی ، هر چه دلشان میخواهد بزبان بیاورند .
نوشته شده در تاريخ سيزدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با چهارم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 04:34:10 توسط علی
درست،اما فکر میکنم شما به یک عامل مهم اشاره نکردید واون فعالیت شبانه روزی سایبر بسیجی هاست که تمام تلاش خودشون رو برای تفرقه اندازی بین براندازان میکنند، مشغول کردن افکار عمومی به مسائل فرعی و یا کلا هر موضوعی که به اعتراض خیابونی کشیده نشه...مسئله حجاب و سگ کشی و 14 نفر تا زمانی که فقط تو فضای مجازی مردم رو سرگرم کنه و اصل حکومت رو نشونه نگیره براشون مهم نیست... ج.ا. اگه لازم باشه برای موندن حجاب رو هم آزاد میکنه...دنیای آزاد مجازی در براندازی یا باقی موندن رژیم نقش خیلی مهمی داره بازی میکنه و این رو من ، شما و ج.ا. هم خیلی خوب بهش واقف هستند،. ج،ا. به یک مافیای مذهبی تبدیل شده که فقط با یک پاد زهر از بین میره...اون هم یک انقلاب تمام عیاره....روزتون خوش.
نوشته شده در تاريخ دوازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 16:46:22 توسط حسن آقا
خرم دین گرامی، این ازریابی شما که "از طرف دیگر تهدید نظامی آمریکا و اسرائیل که اگر شروع شود ، تمامی زیرساخت های ایران را هدف قرار خواهند داد و کشور را به خاک سوخته تبدیل خواهند کرد و پنجاه سال دیگر به قهقرا پرتابمان خواهند کرد " کاملا درست است، و باید در هر بحثی. درباره آینده ایران مورد نظر قرار گیرد. ولی از سوی سازشکاران رژیم دوزخی و ته مانده اصلاح طلبان سوءاستفاده میشه تا کارد سرنگونی را کٌند، و تمکین به بخشی از جانیان رژیم را تشویق کند. اگر یک جناح راست قوی اپوزیسیون که به امریکا نزدیک است وجود میداشت، زمان قیام های وسیع مردمی، میتوانست شاید بر این فرایند تاثیر بگذارد. مردم پیشکش شان، خودشان را با اینهمه امکانات و روابط خارجی که دارند، برای منظورهای میهن پرستانه سازماندهی میکردند! ولی همه جناح های اپوزیسیون باید مواضع ضدنظامی و جنگی روشنی داشته باشند، و این شامل محکوم کردن قاطع دخالت نظامی ولایتیون در عراق، سوریه،..نیز باید بشود. با انواع دخالتهای غیرقانونی،حقوق ملی مردم عراق را پایمال و ارتجاع شیعی را گسترش میدهند. سرآخر،مسیحیان را نیز به لیست آخر متن شما بیفزاییم. سرافراز باشید.
نوشته شده در تاريخ دوازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 08:49:00 توسط تحلیلگر
در نوشته ای در زیر به تحقیقاتی اشاره کردم که چه عاملی باعث میشود مردم یک کشور به حکومت یا سیستم دیکتاتوری از انواع مختلفش تن میدهند که عامل مهمش ترس شناخته شد حتی با وجود آگاهی نسبی در بین مردم جامعه. جالب اینجاست که راه حل غلبه بر ترس مردم هم وجود داشته و دارد و لازم نیست که ما چرخ را هر بار نو و دوباره اختراع بکنیم. مردم برای چیره شدن بر ترسشان باید ابتدا یاد بگیرند در چارچوب حالا هرچی شده یک حزبی یا گروهی حول محور خواسته های مشترکشان با هم متحد شوند و اتحاد عمل داشته باشند چونکه مقاومت تک نفری یا فردی براحتی توسط رژیم حاکم شکسته یا سرکوب میشود همانطور که رژیم ملائی هم بارها موفق به سرکوب شده. دقت کنید یکی از شعارهای اعتراضات خیابانی مردم چی بود؟ نترسید،نترسید ما همه با هم هستیم!یعنی شناختشان که اگر بر ترس فردی که فقط در بین دسته جمع بودن کم یا ناچیز میشود غلبه کنند آنوقت به خواسته خودشان از کوچک گرفته تا بزرگ مثل سرنگونی رژیم ملائی هم میرسند.رژیم ملائی چرا با خشونتش مردم را ترسانده که اعتراض و شورش نکنند؟چونکه خوب میداند اگر مردم نترستند یعنی پایان دیکتاتوری اش! اتحاد عمل= ریزش ترس!
نوشته شده در تاريخ دوازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 07:24:11 توسط خرم دین
،ادامه،،، و به ایران باز گردانیم ، کنترل کامل او را در دست خواهیم داشت ، انسان خوبیست ولی آنقدر استعداد و فهم سیاسی قوی ندارد و اگر خدای ناکرده روزی ، نه بر گرده مردم بلکه بر روی تانک های اجنبی وارد ایران شود ، حساب مردم ایران با طرفداران قداره بند و چماق بدست ایشان خواهد بود ، ولی این صورت مسئله را عوض نمیکند و ایشان به دلایلی که توضیح دادم میتواند در این بحران تاریخی ایران ، نوش دارویی قبل از مرگ ( ایران ) سهراب باشد و اتحادی ملی ولی تکنیکی را برایمان در کوتاه ترین مدت بوجود آورد ، صد البته خود ایشان نه میخواهد و نه اینکاره هست و مردم ایران باید به زور او را وارد گود کنند با درخواست های وسیع از طرف مخالفان و مدعیان داخل و خارج ، بهر صورت سپاسگذارم جناب حسن آقا و آرزویم دیدن مردمم است که در رفاه وامنیت و بعد در آزادی ، به شادی زندگی کنند و خود برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند ، حقوق شهروندی بر مبنای قانون و احترام به کرد و عرب و ترک و بلوچ و بهایی و یهودی و سنی و بی دین و ایرانی . این رژیم نفس های آخرش میکشد ولی اینکه اجازه ندهیم دو باره استبداد و دیکتاتوری دیگری بر ایران چنگ بیندازد ؟؟؟
نوشته شده در تاريخ دوازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 07:01:07 توسط خرم دین
جناب حسن آقا برای من هم سو؛ تفاهم شد و وقتی نوشتید که در گونی رژیم گذشته شوراهای کارمندان و پرستاران و معلمان و کارگران تشکل پیدا کرده بودند ، کلمه "شورا ها " را دقت نکردم و به اشتباه فکر کردم که طرفداری از رژیم گذشته میکنید ، کاملا در مورد مخالفان شناخته شده رژیم ایران درست میگویید و تاریخ مصرف گذشته است و من علاقه خود را در حکومت سوسیال دمکرات میبینم و اصلا دلم نمیخواهد که آقا بالا سری داشته باشم و تنها به این دلیل که ایران در ورطه نابودی قرار گرفته ، فساد ، جنایت ، محیط زیست ، آب ، مدیریت نا کارآمد جانیان رژیم که در آخرین روز ها زندگی پر نکبتشان در حال حراج و غارت ملی ایران هستند و از طرف دیگر تهدید نظامی آمریکا و اسرائیل که اگر شروع شود ، تمامی زیرساخت های ایران را هدف قرار خواهند داد و کشور را به خاک سوخته تبدیل خواهند کرد و پنجاه سال دیگر به قهقرا پرتابمان خواهند کرد و از روی بیچارگی به رضا پهلوی روی آورده ام فقط بعنوان یک چتر ملی که همین امروز لزومش شدیدن احساس میشود و نه هرگز برای به سلطنت رسیدن ایشان و طرفداران درنده و انتقامجویشان ، اگر ما ایشان را بر گُرده خویش قرار دهیم ،،
نوشته شده در تاريخ يازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با دوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 22:45:26 توسط حسن آقا
جناب خرم‌‌دین، از سو‌‌تفاهم پیش آمده متاسفم و از برخورد شما به مردم خوشحال. اکنون در همه جناح‌های اپوزیسیون،جمهوری‌‌خواه،چپ‌‌های سویسال‌‌دولتی، پادشاه‌‌طلبان،...و سیاست‌‌مدارانی داریم که مثل قوطی شیر، “تاریخ مصرف” شان سپری شده،اما شجاعت اخلاقی ابراز آن را ندارند. بااستعدادترین‌‌شان رو به تحقیق و پژوهش َاورده‌‌اند، اما جو ناسالمی میان‌‌شان برقرار است. کهولت سنی نیز اجازه ابتکار سیاسی را از خیلی‌ها گرفته. با این حال، هم جناح‌های راست و نیز جمهوریخواهان مستقل و لاییک، چه سوسیالیست و چه غیر، باید بکوشند تا توان خود را یک کیسه کنند، و بدون حمایت اجنبی. راستش مخالف فرهنگ پدرسالاری هستم، و مردم را بدون تخت بر دوش‌شان، یتیم نمی‌‌نامم. این پدران شاه و شیخ دمار از روزگارمردم طی اعصار درآورده‌‌اند. مردم مستحق یک جمهوری نامتمرکز لاییک نیستند،متکی به خودگردانی،که با اندوزش فرهنگ دمکراتیک رو به تعالی باشد؟ بله دمکراسی قاطی داره،همیشه بازدهی بالا نداره، و به اغتشاش و بی‌‌نظمی هم آلوده میشه، ولی چه جور دیگری میشه آموختش؟تا فضا میشه یه قولدور میاد بساط همه را به هم میزنه و ولی‌‌‌السلطنه مردم میشه!
نوشته شده در تاريخ يازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با دوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 20:33:32 توسط خرم دین
ببینید من میگویم اگر انسان های شناسنامه دار تاریخ معاصر ایران زنده بودند خوب من مصدق را برای نماد جنبش میپذیرفتم و یا زنده یاد بختیار اگر زنده بود حتمی ایشان را به آقای را رضا پهلوی ترجیح میدادم ، مدعیان داخل و خارج احتیاج مبرم به یک اتحاد ملی و تکنیکی دارند ، یک چتر ملی ، که مردم ایران هم بعنوان نماد اتحاد بپذیرند ، شخصی که همین فردا قادر باشه که با رهبران دنیا دیدار کنه و برای مردم ایران سفیر جلب نظر مصاعد دولت های قوی باشد ، سوال بسیار ساده است . بجز رضا پهلوی شما دوستان شخصی را میشناسید که چنین چتر ملی را در اختیار داشته باشد ، واقعا احتیاج به صغرا، کبری کردن هم نیست جواب فقط یک نام شخص و یا گروه و سازمانی را معرفی کنید مثلا اگر من زبونم لال مجاهد خلق بودم در جواب مینوشتم "سازمان مجاهدین خلق " به همین سادگی. اگر هم مطمعن نیستید خوب برای نجات ایران که تحت تهدید رژیم و ارتش های خارجیست متحد ملی و تاکتیکی ویم و به رضا پهلوی رو کنیم . آمریکا نمیخواهد که رضا پهلوی فعلا وارد میدان شود. در غیر این صورت با پشتیبانی از او و تبلیغات وسیع ، یک هفته ای به دنیا معرفی میکرد، رهبری نیاز مبرم است
نوشته شده در تاريخ يازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با دوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 20:04:50 توسط خرم دین
حسن آقا من اصلا منظورم از نداشتن فرهنگ کار گروهی و جمعی را در مورد مردم بکار نبردم و همیشه در کنار تصمیم مردم ایران قرار گرفته ام و حتی بارها در این سال ها از طرف دوستان مورد لطف قرار گرفته ام . اگر امروز در سال ۱۳۹۸ این رژیم چنان زیر ضرب سنگین قرار گرفته ، این مردم درون ایران بوده اند که تا به امروز در این چهل سال رژیم را به مرز زانو زدن در آورده اند و هیچ کدام از مدعیان راهبری و رهبری که امروز دولت خارج از ایران تشکیل میدهند و نام و نشان مشخص دارند به دلیل عدم فرهنگ کار گروهی در بینشان تفاهمی به وجود نیامد و کمکی به مردم نکردند ، در جنبش سبز که زیبا نام ۸۸ را بخود گرفته است و در واقع مردم در خیابان ایران را بی شرمانه سبزاللهی و ساندیس خور و هرچه که لیاقت خودشان بود نثار آن مردم درمانده میکردند. من هرگز به خودم اجازه نمیدهم که به مردم ایران بی احترامی کنم و همینطور کوچکترین دلیلی برای بی احترامی به آن پدر و پسر ایراندوست و خانواده واقعا محترمشان . در این چهل سال نه حاشیه ای نه داستانی، ندارم ، فقط از آقای رضا پهلوی قطع امید کرده ام و میدانم بجز ایشان هم کسی را نداریم ، ملت یتیمی هستیم
نوشته شده در تاريخ يازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با دوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 18:36:20 توسط حسن آقا
این ذات‌‌شناسی‌‌های کلی‌‌گویانه درباره مردم ایران که مثلا مردم روحیه جمعی، کار گروهی و تیمی ندارند، ربطی به تاریخ معاصر همان مردم، ندارد. در گونی زژیم شاه، شوراها ی کارمندان، مهلمان، پرستاران، کارگران و حتی محلات شکل گرفت! پس از انقلاب خمینی سریع شروع به تسویه شوراها و استحاله آنها به شوراهاهای ‌اسلامی کرد و همه نوع گرایش سیاسی را که در این شوراهای جمعی، گروهی و همه‌‌گرایانه که بز مبنای مدیریت زندگی مدنی و جدا از هر دستگاه دولتی شکل گرفته بود را اخراج، سرکوب و طی زمان شناسایی و زندانی و اعدام کرد. جناب خرم‌‌دین توجه کند که با سرکوبهای روزمره و دستگاه قضایی بسیار فراقانونی طرف هستیم. سازمانهای اطلاعاتی رژیم، پر از گنده‌‌لات‌‌ها، آگاهانه به هر تشکل خودجوش مدنی و مردمی و ضددولتی در نطفه تهاجم می‌‌برد، در نطفه. و هیچ بعید نیست که مثل سوریه، وقتی مردم به حرکت درآیند، بدون رهبری متمرکز و شناخته شده سراسری مراحل اولیه سرنگونی را افتتاح کنند. منزه‌‌طلبی‌‌های بی‌‌صبرانه و عصبانی یک طرف، کمی تعامل در تاریخ و مطالعه واقعیت‌‌های معاصر، طرفی دیگر.
نوشته شده در تاريخ يازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با دوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 13:51:06 توسط خرم دین
زنده یاد عزیز نسین داستانی کوتاه از اوضاع امروز ایران دارد و مینویسد که چهار دوست در آنکارا بودند که شب جمعه ها در خانه یکی از آنها جمع میشدند و عرق میخوردند . یکی روزنامه نگار و یکی کارمند وزارتخانه و یکی افسر ارتش و دیگری کارمند رادیو تلویزیون و شبی که سرشان گرم شده بود به شوخی مطرح کردند که بیاییم و چهار نفری کودتا کنیم و کلی خندیدند و تصمیم گرفتند که شب جمعه بعد ، بعد از عرق خوری نیمه شب دست به کودتا بزنند و همین کار را نیز کردند ، نیمه های شب افسر ارتشی به بقیه زنگ زد و گفت من رفتم دم درب ستاد کل ارتش و پرسیدند چه میخواهی و گفتم کودتا کرده ایم و همه فرار کردنند و من هم تو دفتر رئیس ستاد کل ارتش،پشت میز نشسته ام. کارمند وزارت خانه و رادیو و روزنامه هم گفتنند اتفاقا همین اتفاق برایشان افتاده و پشت میز وزیر و مدیر کل رادیو تلوزیون نشسته اند و همه فرار کردند و نزدیک سحر تصمیم گرفتند که پیروزی کودتا را به ملت غیور ترکیه از رادیو اعلام کنند و حکومت را به دست گرفتند، بعد از چند روز گفتند که خوب حالا چیکار کنیم؟ دیدند که کاری بلد نیستند و مجبور شدند که از حکومت قبلی خواهش کنند که برگردد
نوشته شده در تاريخ يازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با دوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 13:50:30 توسط خرم دین
ادامه : خلاصه بقیه هم که هر ده نفر در گروهی جمع شده اند و جمعه بعد از ظهر از طریق اسکایپ دور همی میکنند و دولتهای گذار تشکیل میدهند و به مردم ایران دستور العمل و بیانیه تحویل میدهند و دریغ از اینکه دو تا از این ده نفره ها خدایی نکرده با هم همبستگی کنند و بشوند بیست نفر چون دیگری یا بوی سیر میدهد یا پیاز و در نتیجه پیف پیف ، ما از کار تیمی و جمعی معافیم . در داخل هم که مثلا یکبار پیشنهاد شد که خانم نسرین ستوده را نه رهبر بلکه همین نماد جنبش اعلام کنیم ، یک دفعه همان ها که تا دیروز در وصف این شیرزن مقلاله ها و بیانات آتشین مینوشتند و سر میدادند ناگهان آشفته شدند و گفتند مگر من خودم کم کسی هستم و چرا مرا بعنوان نماد جنبش و حرکت انتخاب نکردند و خانم ستوده نیز به فراموشی سپرده شد ، بله، فقدان رهبریت مورد قبول مردم ایران و عدم کار گروهی مخالفان شناخته شده رژیم تنها دقدقه بیرون نیامدن مردم ایران است ، بیرون نیامدن بی بی از بی چادریست ، در غیر این صورت مردم ایران در ۸۸ و ۹۶ ثابت کردنند که آتشی گداخته و بنیان برانداز در زیر خاکسترند و آماده حرکت میلیونی. عدم بوجود آمدن رهبری ، رهبری ، رهبری ...
نوشته شده در تاريخ يازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با دوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 13:49:55 توسط خرم دین
رهبریت مورد قبول مردم ایران هنوز بوجود نیامده است . ایرانی ها کار تیمی یا جمعی را یاد نگرفته اند و در فرهنگشان تک رو بودن جای افتاده . گروه های مخالف و مبارز و فرهیخته و شناخته شده ، به جای نزدیک شدن به یکدیگر بر مبنای اهداف مشترکشان بیشتر به نیمه خالی لیوان گروه های فکری دیگر و اختلاف نظراتشان قفل شده اند و دست از تخریب و تحقیر یکدیگر بر نمیدارند . طرفداران زنده یاد مصدق چنان امام زاده مقدسی از ایشان ساخته اند و حصاری به دور خویش کشیده اند که اصولا هیچ اختلاف نظری را بر نمیتابند و کودتای هفتاد سال پیش را به روز میکنند و گویا زنده یاد ، قهرمان ملی ایران ، "محمد مصدق" زنده است و هنوز در تبعید و همین فردا به تهران باز میگردند و طرفداران سلطنت وپادشاهی نیز چنان دریده به دیگران حمله میکنند و تحدید میکنند که فکر میکنی از تو پسکوچه های جمشید رشد کرده و منطق چماق و زور را به نمایش میگذارند ، رضا پهلوی هم تا مردم درمانده ایران به بهانه ای بیرون میریزند می آید و از روی کاغذ که دستش است طوطی وار جملاتی شیرین و ساده فارسی کوچه بازاری را ادا میکنند و میروند مرخصی ایشالا تا ببینیم کی دوباره چی بشه
نوشته شده در تاريخ يازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با دوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 06:15:15 توسط افراسیاب
«ادامه» و در نتیجه نیروی مخالف بهش حمله ور میشه، دقیقا مثل بیمار و ضعیف شدن بدن. و خیلی سریع و بصورت باور نکردنی فرو میپاشه. نیروهای مخالف میتونه مردم داخل کشور و یا ارتشهای خارجی باشه، وقتی به آن درجه از ضعف برسه توانائی دفاعی در برابر نیروهای خارجی را نداره و ممکنه برای گریز از بحران هر قرارداد و شروط خارجی را بپزیره که آنهم یعنی فروپاشی کامل. یعنی برچیده شدن سپاه پاسداران و ردیابی پول و برچیده شدن کمک به عوامل تروریستی و در اینصورت هم هیچ شانسی برای بقا در مقابل مخالفین داخلی نداره. یعنی جمهوری اسلامی در شرایط فعلی که براش بوجود آمده از هر راهی بره فروپاشی در اننظارش است و بطور کامل آچمز شده و هیچ برنامه مشخصی برای آینده نداره و نمیتونه داشته باشه، و استرس و ترس از سقوط تمام سران آن را گرفته و رسیده به افشا گری همدگر. این رژیم در بهترین شرایط بین یک تا دوسال دیگر پا برجاست.
نوشته شده در تاريخ يازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با دوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 06:14:27 توسط افراسیاب
جمهوری اسلامی مخوفترین سیستم پلیسی و تروریستی دنیا را داره. حکومتی که حتی کشتار جمعی انجام داده و هنوز هم مخالفین خودش را بدون دادن نام و نشان اعدام و مخفیانه دفن میکنه. این سیستم تقریبا پانصد نفر از سران اپزیسیون خارج کشور را ترور کرده. هیچ حکومتی در تاریخ خودش نتوانسته اینکار را انجام بده حتی صدام و قذافی و حتی شوروی اینهمه مخالف خودش را در خارج نکشته. حکومتی که سلاحهای کشتار جمعی داره و در استفاده از آن بر علیه مردم خودش هیچ ابائی نداره، دقیقا مثل بشار اسد. خارج از اینها فقط سی میلیون پرونده قضائی برای مردم درست کرده یعنی از هر سه نفر دو نفر آنها سروکارشون با پلیس این حکومت افتاده. قوانین اسلام و حجاب آورده برای ایجاد رعب و وحشت بین مردم، چون میدانه قوانین اسلام از خشنترین و ترسناک ترین قوانین ضد بشری و دائم بصورت سیستماتیک مردم را ترور و شخصیت انسان را خرد میکنه. تمام اینها با سرمایه عظیم دلارهای نفتی و منابع دیگر تامین شده، تقریبا ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلار در سال. حالا بخش اعظم این پول قطع شده و سیستم داره ضعیف میشه و اگر ادامه پیدا کنه نیروی سرکوب و قدرت زیاد خودش را از دست میده
نوشته شده در تاريخ يازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با دوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 05:10:11 توسط شاهد صادق
به اواره تو میخواهی مردم از میل تو پیروی کنند وگرنه مقاومت صد شکل دارد اگر مردم ایران مقاومت نمیکردند که تو اواره نمیتوانستی از در مملکت بری بیرون۱ اگر هم میرفتی در همانجا مجبور بودی سفیر بی حقوق باشی
نوشته شده در تاريخ يازدهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با دوم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 01:20:33 توسط حسن آقا
آقای آواره، دو دو تا چهار تا : خواهشمندم به مردمی که حق بیان مدنی، اجتماعی و سیاسی از آنها سلب شده، که زنانشان حتی حق پوشش مناسب خود را ندارند، حق سازماندهی ابتدایی صنفی‌‌شان هر روز با اخراج، زندان و شلاق سلب می‌شود، پول تو جیب‌‌شان بی‌‌ارزش ولی با تورمی هولناک روزی میگذراند نگویید مستحق این رژیم غارتگر هستند. ما ۱۹۰۵ انقلاب قانون‌‌طلبانه کردیم، افسر سابق استعمار تجاری روس، قزاق بیسواد اومد استبداد رو به گلومان فرو چپاند. بعد رفتیم دستگاه پارلمانی پس از جنگ جهانی راه انداختیم، حزب و سازمان راه افتاد، نفت ملی شد...آمدند و بساط دمکراسی نوپا و کم‌‌تجربه ما رو ورانداختند، با کمک شیخ و شاه، کاشانی و محمدرضا. فرهنگ دمکراسی را نگذاشتند در کشور پا بگیرد، اجنبی با یاری شاه و شیخ! حالا مروت کن و با دشنه به قضاوت مردم ننشین،که ترازوی حکمت، این قضاوت خشن را برنمی‌‌تابد. به تاریخت بنگر و فقط ظلم شاه و شیخ را در لباس دستگاه دولت خواهی دید و شمع‌‌آجین شدن مردم را. اجنبی را ول کن که به کار خود مشغول است، مگر قرار است قاقالیلی پخش کنند؟ اگر یار شاطر ما نیستی، بار خاطر ما و مردم نگونبخت‌‌مان نشو!
نوشته شده در تاريخ دهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با يکم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 22:07:06 توسط یک ایرانی آواره
به نظر من احتیاجی به این تحلیلهای پیچیده نیست و پاسخ به ابن پرسش ساده تر از اینهاست. دلیل واقعی اینکه چرا مردم ایران علیه رژیم به خیابان‌ها نمی‌آیند؟ اینست که هر ملتی استحقاق همان حکمرانانی را دارند که در حال حکومت بر آن میباشند همین و بس. مثلا ملت ایران استحقاق نظام پهلوی را نداشت و به همین جهت آنرا ساقط کرد و الان هم استحقاقی بیش از این رژیم آخوندی که به خواسته خود آنرا به حکومت رساند، ندارد. امیدوارم که روری مردم کشورم خود را مستحق حکومت و حکمرانان بهتری بیابند.
نوشته شده در تاريخ دهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با يکم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 18:53:02 توسط حسن آقا
جناب تحلیلگر گرامی، نگفتم با اینها بحث اقناعی بشود. گنده لات های رژیم با چاقو و کلت میرن کتابخونه! گفتم افشا کنیم، و اگر ماجرا تبلیغاتی و troll شد، پیشنهاد کردم فیلتر شود. پیک هم هیات تحریریه داره و تام الاختیاره. و به خوشی بخت ما، نهادی است خصوصی و غیردولتی! البته اصرار شما بر پاک نهادی پیک و اصرار بر ناب ماندن ان از جیره خواران رژیم ستودنی است، اما دنیای واقعی خیلی قاطی داره و با ناب خواهی فکری و اصول تئوریک، فنی و دیسیپلین معنوی سنخیت کامل نداره. مثلا من چپله چپول معتقدم پس از سرنگونی رژیم، ایران شدیدا به سرمایه های خصوصی محتاج است.برخی از صاحبان صنایع، طرفدار تخت و تاج و هزار مکافات دولتشاهی هستند! باید رفت و تمنا کرد پولشان را بریزند در اقتصاد ورشکسته بازمانده از چپاول شیعی! این رژیم نه اصلاح میشه و نه با رفراندوم میره، به قول افراسیاب تا نفس اخر خواهد جنگید. ما هم به همچنین! شاید اشتباه میکنم، ولی دوران فریب اصلاح قلابی تمام شده، هم ضحاک میدونه کجای تاریخ ایستاده و هم کاوه حالیشه با چه هیولایی طرفه! به پیک اعتماد کنیم، و برای متلاشی کردن این خانه فساد تدارک ببینیم.
نوشته شده در تاريخ دهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با يکم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 18:18:29 توسط تحلیلگر
پیک ایرانی گرامی که در جواب به کاربر ت که احتمال زیاد کاربر....  باید باشد جواب زیبائی دادید ولی متاسفانه گوش یکسری به حرفهای بسیار منطقی شما بدهکار نیست و سعی دارند با ترامپیسم کورکورانه یا ترامپ اللهی خط و مشی کاری و سیاسی پیک ایران را به نفع خودشان تمام بکنند. برخی فراموش میکنند که پیک ایران میزبان ماست و ما کاربران هم مهمانش. پس ضرر ندارد مهمانانی مثل کاربر ت خوب توجه کنند که میزبان پیک ایران همیشه حق دارد مهمان بی ادبش را از خانه اش بیرون کند یا تحملش کند. ترامپ برای یکسری شده پیامبرشان و بجای مکه گویا حالا واشنگتن قبله گاهشان شده. این کاربر ت عجب آدم پرروئی باید باشذ که میخواهد در فسلفه یا سیاست کاری پیک ایران دخالت و خواسته خودش را تحمیل بکند. عجب دیکتاتوری؟ هرکسی حق انتخاب دارد بین صدها سایت ایرانی دیگر سایتی که به دیدگاهش نزدیکتر است سر بزند و کسی ما را هم مجبور نکرده یا نمیکند که حتما از مهمانهای پیک ایران باشیم و هرکسی پیک ایران را خانه خودش نمیبیند تشریف ببرد جای دیگر و اعصاب خرد نکند.با تشکر از زحمات روشنگری و افشاگری مسئولین محترم پیک ایران. خسته نباشید!
نوشته شده در تاريخ دهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با يکم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 17:19:43 توسط پیک ایران به آقای ...
ما بر اساس بینش خود اخبار را انتخاب میکنیم. انتخاب اخبار همانند آهنگهای درخواستی نیست که مطابق خواست دیگران باشد. ما سالهاست همینگونه و بهمین سبک و دید خبر منتشر میکنیم. اینکه سایت ها همه یک خط و سبک داشته باشند نه امکانپذیر است و نه درست. هرکس مطابق با اعتقادات و بینش خود سایت و یا رسانه مناسب خود را انتخاب میکند. اسم این آزادی دسترسی به رسانه هاست و کسی نباید محبور باشد همانند مردم کره شمالی و جمهوری اسلامی به رسانه معینی دستری داشته باشد. در حکومت دموکراتیک آینده ایران کسی نمیتواند انتظار داشته باشد همه مانند او فکر کند در غیر اینصورت خائن و مزدور بحساب آید. کمی تمرین دموکراسی کنید کمی تحمل نطرات دیگران را داشته باشید. آنقدر که شما نسبت به قهرمان خود حساس و تعصب افراطی دارید در خود کشور آن "قهزمان" اصلا چنین نیست. ما توضیه میکنیم به کانالهای خبری آن کشور بیشتر نگاه کنید. خبرهای ما از موثق ترین منابع خبری است چیز دروغی منتشر نمیکنیم. این سایت برای آزادی خواهان ایران است. ما اعتقاد به رابطه با همه کشورها داریم ولی برده و مجیز گوی هیچ کشوری نخواهیم بود. وسیله پیش برد اینگونه دیدکاه و یا  هر دیدگاه سیاسی احزاب خواهند بوند.
نوشته شده در تاريخ دهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با يکم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 16:58:30 توسط شاهد صادق
درود بر گردانندگان پیک ایران که رسالت گسترش دیگر پذیری را در پیش گرفته بر عکس کسانی که در اتهام زنی مقلد کیهان شریعتمدای اند و فهرست گروههای شناسنامه دار را خائن مینامند مشروطه خواه و مجاهد و بنی صدر و توده ای و غیره ولی از رزیم جز کمی ایه یاس نمیگویند تو از کجایی انقدر شجاعی امروز تفرقه افکن خائن است وبس اگر مزدوری هم از رژیم دفاع کرد دهانش رانبندیم پسته بی مغز چون دهان باز کند رسوا شود مارا از اینده ایران میترسانند شماکه از بیخ انکار ملت میکنید بالاتر از سیاهی رنگ نیست
نوشته شده در تاريخ دهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با يکم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 13:35:49 توسط تحلیلگر
خطاب به حسن آقا و کاربران دیگر که معتقدند سانسور نظرات طرفداران رژیم ملایان نباشد!اولا کدام منطق حکم میکند که به مخالفین دمکراسی و آزادی بیان مثل مزدوران رژیم باید اجازه داد تا از سایت وزین پیک ایران بعنوان پلاتفرم برای امیال پروپاگاندی خودشان سوءاستفاده بکنند؟ ببینیم اصلا قصد و هدف یک کسی که به یک سایت مخالف رژیم ملائی سر میزند چیست؟ آیا میخواهد از زحمات روشنگری پیک ایران بهره ببرد و آگاه شود یا نه ساندیسخور رژیم است و میآید در اینجا تا از رژیم ملائی که با منافع خودش گره خورده دفاع بکند و مانع روشنگری بر علیه رژیم و اسلام شود؟زنده یاد احمد شاملو هم گفت به مزدور رژیمی که پول میگیرد تا نفهمد من و شما چه چیزی میتوانیم بفهمانیمش؟ بجز جنگ اعصاب و فحاشی؟مثلا همین کاربر "دانا" که بسیار هم نادان و ناآگاهست و به احتمال زیاد همان کاربر پرویز است که دید نظرش حذف شد حالا از در دیگر وارد میشود تا باز از رژیم اسلامی حمایت بکند! خب شما با چنین آدم خرافه پرستی که میگه"این نظام را خدا نگه می دارد" چه بحثی دارید؟نوکر و فریبخورده اسلام است و نان مسلمانی اش را میخورد و کاسبی میکند.مغز اینها تعطیل میباشد!
نوشته شده در تاريخ دهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با يکم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 13:03:35 توسط پیک ایران
به کاربری که دیوانه وار شیفته رهبر یک کشور دیگر است: قبلا هم نوشتیم این سایت پیک ایران است و نه کشور دیگر. شما لابلای نظرات خود مرتب به کاربران مخالف خود و حتی سایت توهین میکنید. هرکسی که با نظر شما مخالف بود مزدور نیست. شما مثل هر کس دیگر هر نظری دارید آنرا به صورت مودبانه میتوانید بنوسید. این بخش برای تبادل نظر هست و بس.
نوشته شده در تاريخ دهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با يکم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 11:42:18 توسط مستعار
این حکومت با کلیه عواملش که عبارتند از روحانیون و مداحان و آقاها و آقازاده ها باید نابود شوند. را دیگری نیست. یک را وجود داشت و آن رفراندوم بود که همه نجات پیدا کنند حتی خامنه ای جلاد چرا که با کشتن اینها نه تنها تلافی و قصاص نمی شود بلکه بر جنایت ها افزوده می شود برای همین من فکر می کنم زمان رفراندوم به سرعت از دست رفته و می رود برای همین آن «باید نابود شوند» ذرنگ می پگیرد. مردم باید امنیت و آسایش را از تک تک ملایان مداحان و بیتشان و فرماندهان سپاه و فرماندهان بسیج و لباس شخصی ها را در هر شهر و شهرستان و روستا از آنها بگیرند. در عین حال باید با نفرات پاسدار و بسیج که از مردمند مهربان باشند یا دست کم با مدارا رفتار کنند. چرا که اینان بچه های مردمند. من پاسداران و بسیجیانی را می شناسم که مترصد فرصتند تا به مردم بپیوندند.
نوشته شده در تاريخ دهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با يکم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 10:28:25 توسط اکثریت ساکت
من هم نظرم اینه که سانسور نباید باشه. به دانا و هم سفرگان باید بگم که این رژیم با کمک مذهب شیعه ایران رو چهل سال تو کثافت فرو کرده. با رفتن این رژیم ایران تیکه پاره نمیشه، برعکس ایران از کثافاتی که توش اسیر شده بیرون کشیده میشه و نسل به نسل پاکیزه تر خواهد شد. اشکال فقط اینه که رهبری جنبش ملی که حتما باید از داخل ایران باشه هنوز مشخص نشده ولی ناراحت نباشید! اونهم یواش یواش درست میشه. بعدش هم خاک بر سر اون ... که بعد از چهل سال نتونسته حکومت مورد علاقه شو که مثل گاو تو گل گیرده نجات بده.
نوشته شده در تاريخ دهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با يکم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 08:28:37 توسط شاهد صادق
به دانای خودفریب سرخوش به این مقدار نباشید حکومت دورهای چندین بار ساقط شده ولی شما نفهم کیش هستید در این حکومت این استفاده بود که با مشیت پروردگار پاک پرده از چهره هراسناک اخوندهای قبر پرست برافتاد وبه سخنان شاهنشاه درباره هراس بزرگ رسیدیم دلخوش به چند ساختمان دزدی نباشید اگر اینها نمیامدند در همان حکومت یه این میرسیدید با هنری که در صیغه خانه داری داشتید دلهای مردم پر از نفرت شما نوکران بی مزد دشمن است
نوشته شده در تاريخ دهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با يکم سپتامبر ۲۰۱۹ ، 06:20:18 توسط افراسیاب
این رژیم بهیچوجه نمیتواند تسلیم مردم ایران شود، جنایت و دزدیهای که کردن اینقدر زیاد است که هیچ راه تخفیف و بخشودگی ندارن. اینقدر ملک و زمین و پول ارزهای خارجی دزدیدن و غارت کردن که فقط فکر از دست دادن اینها بهشون افسردگی میده، جان خودشون و خانواده هاشون هم در خطر است و بطور کامل نابود میشن، یعنی یک بلای سر مردم آوردن که چندین میلیون آدم بعد از فروپاشی اینها حاضرن از همه چی خودشون بگذرند و فقط با اسلحه بیافتن بجان عوامل این حکومت اسلامی، بعد هم نوبت اماکن و مراکز ایدولوژی اینها میرسه و آنموقع آخوند خوب و بد نداریم، هر کسی که در داخل این رژیم پست و مقامی داشته اگر زنده بمانه تا آخر عمر بهش هیچ کجا کار نمیدن و میافته تو خیابون به گدائی. بخاطر همین هیچ راهی ندارن جز اینکه بروند بطرف جنگ بلکه شاید یک چند میلیونی بیافتن پشتشون که همچین خبری نیست. دنیا هم میدونه این داعشیهای شیعه مفت نمیخواهند بروند و بخاطر همین هر روز یک کشتی جنگی جدید میاد داخل خلیج فارس و اگر سید علی گدا ایندفعه بخواهد کوچکترین واق واقی کند و کشتی بدزد یا بزند بطور کامل با تمام مزدورانش زیر بمب باران شدید محو خواهند شد.
نوشته شده در تاريخ نهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۹ ، 23:36:32 توسط ایرانی
به نظر من یک عامل دیگر هم به مجموعه عوامل بالا باید کرد که البته با گذر زمان و سیاستهای خود جمهوری اسلامی در حال تضعیف است که این عامل مذهب است.مردم ایران به هر حال گرایش مذهبی دارند که حکومت از این عامل برای سرکوب مخالفان و برای موجه کردن خود بسیار بهره برده است.بنظر من این مورد عاملی زیر پوستی است که در موارد بیشماری به کمک رژیم حاکم آمده است.
نوشته شده در تاريخ نهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۹ ، 20:42:32 توسط دانا
این نظام را خدا نگه می دارد . گرگهای درنده تر از حیوان با انواع و اقسام ترفندها و ابزارها همانطور که تاریخ این زخمی سربلند نشان می دهد ، فصد تکه تکه کردن ایران اسلامی را دارند ؛ اما خواست الله بر پابرجا بودن نظام اسلامی ایران هست. شما هم تئوری هایتان را در خیال خود ورز دهید این نظام با تمام کاستی ها و نالایقان درونش که آنها نیز همچون دشمنان بیرونی ایران همسو هستند در چپاول ، هنوز از تمام حکومت های عالم به راه حق نزدیکتر است
نوشته شده در تاريخ نهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۹ ، 19:48:10 توسط رامین
این آقای جمال جان نثاری که در پایین کامنت گذاشته اند به نوعی از بقای رژیم ملایان و حتی روحانیون حمایت کرده اند در صورتی که اکثریت مردم هیچ دل خوشی از روحانیونی که به ظاهر با رژیم مخالف هستن هم ندارن،،،مردم ایران با تمام وجود خواهان ریشه کن شدن رژیم ملایی بعلاوه همه روحانیت و دار و دسته اشان هستن،،،لطفا نظراتی که احتمال جانبداری هرچند کوچک از رژیم سفاک جمهوری اسهالی را دارن منتشر نکنید،،،با سپاس
نوشته شده در تاريخ نهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۹ ، 19:18:41 توسط شاهد صادق
ایرانیان هر وقت قیام کردند با خیانت افرادی درگوشه کنار مملکت با پشتیبانی عقب افتاده ترین دولتهای منطقه و غارتگران جهان روبرو شدند اموال مصادره شده ایران چرا به ایرانیان اواره از وطن تعلق نمیگیرد وابستگان رزیم چگونه در امریکا وغرب جولان میدهند طبق هزار سند انها اخوند را اوردند و نگه داشتند که ایران را بکوبند سازمان ملل که هنوز بودجه خود را از قدرتها گدایی میکند هم قابل اعتنا نیست
نوشته شده در تاريخ نهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۹ ، 16:22:36 توسط جمال جان نثاری
اولا مردم امیدندارند که اگرحکومت فعلی ساقط شود حکومتی بهترازآن روی کار می آید .ثانیا مردم نسبت به آینده کشورشان باوجود این همه دشمن خارجی واهمه دارند. ودرمورد روحانیت نیز این نکته قابل ذکر است که همه روحانیون وخانواده هایشان موافق ومدافع نظام نیستند بلکه بالعکس.
نوشته شده در تاريخ نهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۹ ، 16:14:53 توسط جمال الدین جان نثاری
کاملا واقعی ودرست است یکی ازدلایل عدم اعتراض ضعیف بودن بیش ازحد بنیه مالی معترضین است به این شکل که اگر پول وثروت قابل توجهی درخدمت این اعتراضات قرار بگیرید حتما موثرخواهد بود.نداشتن حداقل معونه زندگی ونبودن پس انداز برای خانواده ها باعث احتیاط درمقابل خطرکردن است.
نوشته شده در تاريخ نهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۹ ، 14:54:40 توسط تحلیلگر
به پیک ایران! قول داده بودید نظراتی که برای دفاع از رژیم ملایان باشد را منتشر نکنید که برایتان سند حرفتان را میآورم!ولی الان نظرات کاربر مزدور رژیم ملائی در زیر با نام "پرویز "را خوب بخوانید که آشکارا دارد از رژیم حمایت و دفاع میکند و مینویسد:"مردم به معنای واقعیش در ایران حاضرندبرای این نظام جان و مالشان را فداکنند". سردبیر محترم پیک ایران چه جوابی برای این خطای خودش دارد؟ چندین بار هم به مخالفین رژیم ملایان که پیک ایران هم در صفشان است توهین کرده! اگر نظر این مزدور رژیم ملائی را حذف نکنید دلیل ندارد که ما مخالفین رژیم در سایت شما حضور فعال داشته باشیم و از وقت نازنیمان مایه گذاشته تا با یک بسیجی سایبری مزدور مثل این کاربر پرویز روبرو شویم! پیک ایران بهتر میداند به مزدور رژیمی که پول میگیرد تا نفهمد و جایگاهش مشخص است به چه حقی اجازه میدهد نظرش در کنار نظرات ما مخالفین رژیم اسلامی باشد؟این کار شما رعایت آزادی بیان و تمرین دمکراسی زمانی اعتبار دارد که ماهم در سایتهای حکومتی این مزدوران رژیم بتوانیم حرفمان را بزنیم که اصلا غیر ممکن است حتی رئیس جمهور کشورش سانسور میشود چه برسد مخالفینش!

پيک ايران: حق با شماست و اشتباه از ما بوده. آن مطلب حذف شد.
نوشته شده در تاريخ نهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۹ ، 14:40:13 توسط تحلیلگر
2) به جناب ضدالدین! در ادامه کامنت قبلی اضافه کنم آنطوری که شما نسبت به این نوشته ایشان بدبین هستید و میگوئید که هدفش فقط اینست که بذر ناامیدی بپاشد و بگوید تغییر رژیم ملائی غیر ممکن است پس به همین سرکه نقد رژیم ملائی باید رضایت داد و چسبید که بهتر از حلوی نسیه دیگران یا آلترناتیوش است ولی در دلایلی که آورده چرا مردم علیه رژیم به خیابانها نمیآیند تا حدودی منطبق بر واقعیات داخل ایران است! البته ده ها دلیل دیگر هم میشود پیدا کرد و گفت که چرا مردم ایران سرشان را توی لاکشان کردند تا آسیب نبینند و از گزند ماری بنام رژیم ملائی در امان باشند! دلایل روانشناسی، اقتصادی، فرهنگی، پائین نگه داشته شدن سطح آگاهی اکثریت مردم اسلام زده، پروپاگاندای شبانه روزی رژیم ملائی و شستشوی مغزی اسلامی با کمی چاشنی حس ناسیونالیستی ایرانی و ده ها ترفند و کلکهای رژیم ملائی که همگی دست بدست هم دادند یا میدهند مردم ایران هنوز حس کنند رژیم مستضعفان است و مردمسالاری در حالیکه آخوند سالاری محض است با قبضه قدرت در دست فقط خودیهای رژیم! بدون حزب مخالفی و بدون آزادی بیان با کنترل تمام عیار و فضای پلیسی و امنیتی کامل رژیم!
نوشته شده در تاريخ نهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۹ ، 14:17:07 توسط تحلیلگر
به جناب ضدالدین! ابتدا لطف کنید سری به ویکی پدیا در معرفی ایشان بزنید که جناب مجید محمدی از دانشگاه آمریکائی مدرک دکترا در جامعه شناسی گرفته! همه این گذشته های او و نزدیکی اش به رژیم ملائی و همکاری اش با کسانی که نام بردید را من هم خبر دارم! اما ملاک ارزیابی در باره یک شخص نمیتواند همیشه بر گذشته اش باشد خصوصا اگر این شخص به راه اشتباهی که رفته بود پی ببرد و در صف مخالفین رژیم امروزه فعالیت بکند یا میکند! اگر اینطور است از دیدگاه شما پس افرادی امثال محمد نوری زاد و برخی از کسانیکه در مقطعی از زمان گذشته شان در خدمت رژیم ملائی بودند بدلیل اعتقادی یا ایمانی که به غلط به انقلاب اسلامی داشتند ولی الان مخالفند را هم باید بگوییم چونکه تا دیروز سرسپرده رژیم بودی الان دیگر حق نداری بر علیه رژیم فعالیت بکنی؟اتفاقاً افرادی مثل مجید محمدی که قبلا در دل و دستگاه حکومتی بودند بقول شما با شناختی که گویا از او دارید بهتر میتوانند تصویری واقعی از درون سیستم مافیائی رژیم ملائی بما در بیرون صحنه ها نشسته بدهند!بنظرم یکی از راههای ضعیفتر و بی آبروتر کردن رژیم دعوت از همکاران دیروزی اش است اگر صادق باشند؟
نوشته شده در تاريخ نهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۹ ، 13:22:29 توسط ناظر باطرف
کابر محترم راست میگه! شما به هنگ کنک نگاه کنید، این مردم الان چند سال است که توی خیابان هستند. ملت ایران ملت شیعه مرتضی علی ست. چندی پیش من در یک شب نشینی بودم کسی با کف بر دهان به رژیم فحاشی میکرد! کیف کرده بودم، بعد ۱۵ روز همین آدم رو از پشت دیدم که با چند تا ریشو توی کریمحان از نماز جمعه بر میگشت باورم نشد دنده عقب رفتم،خودش بود! بهش گفتم برسونمت، اومد بالا راجع به اون شب و نماز جمعه پرسیدم گفت آقا باید زندگی کنیم! اون شب گرم شده بودم! آره ملت ایران واقعا ملتی بی اصل و بی نصب است. ملتی مورد تجاوز اسلام قرار گرفته، ملتی ذبون و مهمل و بی عمل. ملتی فقط مدعی فقط حقه باز، فقط دورو و دورنگ. ملتی که درست وقتی دارد با تو حرف میزند با چشمک با افتخار به دیگری میگوید که داره به طرف کلک میزنه ملتی چپول.ملتی بازاری،ملتی مداح مسلک، حتا بیحجابها هم روز عاشورا میروند پلو قیمه تبرک بخورند، بدحجابهایی هم با صد تا آرایش میروند شبهای سقط شدن آن قاتل بشریت۱۹و۲۱ رمضون الهی العفو زوزه میکشند.اسلام بیماری ست وتشیع یک ایدز روحی.«سخنرانی محمد هادی معصومی روحانی هفتاد و هشت ساله از کرج» را بروید بخوانید عالی!
نوشته شده در تاريخ نهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۹ ، 12:59:53 توسط علی
اگثر مطالب را خواندم کاملا صحیح است.اما به اعتقاد بنده نبود یک رهبر باعث سردرگمی مردم دراعتراظااست.با این وجود که من متولد سال 54 هستم مطالعات زیادی دردوران پهلوی کردم.ولی به نظر من شاهزاده رضا پهلوی میخواهد از در یا ابور کند ولی پایش خیس نشود.زیاد رقبت انچنانی در ایشان نمیبزنم البته شاید علتش این است که بین خود سلطنت طلب ها اختلافاتی وجود دارد.وگروههای دیگر مثل فرسگرد.ققنوس.جمهوری خواهان هنوز ان اتحاد انچنانی به وجود نیامده وهمین موارد باعث ناامیدی شاهزاده شده است.در منزل ما نگاه کردن به شبکه های داخل ایران تابو است وما فقط اخبار خارج کشور را میبینیم.وخیلی از مردم دیگر .این شبکه ها برای نشان دادن فساد بیشتر این حکومت خوب دست به کار شده اند وحتی فضای مجازی به امید ایران ازاد .دموکرات وسکولار
نوشته شده در تاريخ نهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۹ ، 10:12:26 توسط کاربر محترم
به کیا میگین بریزن بیرون؟ یارو اینقد کوتاه فکره که میگه اگه یه روز سرکار نره میمیره از گشنگی،. یه مشت کودن ک ازقانون سر در نمیارن شدن ملت. برا همینه وقتی از چیزی سردرنیاری همونم میشه نقطه ضعفت و ازش بر علیهه طرف سوء استفاده میکنن. اگه توی این گرونی ک ساعت میزنه، مردم جا اینکه نخرن بعد میان جای منو مث من، میگن 10 تا پراید ثبت نام کن برامون. ای آقا دلت خوشه ماباکیا شدیم 80 میلیون؟؟
نوشته شده در تاريخ نهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۹ ، 09:21:37 توسط ضدالدین به تحلیلگر2
و حالا مجیدمحمدd از نعلین جفت کن سروش بودن با شیب ملایم تبدیل به ضد انقلاب و تا کیهان مسخره لندن پیش رفته و حالا تو این مقاله را دوباره بخوان تا بفهمی که روح این مقاله روح تاباندن سایه و یاس ست. اتفاقا پرسش تو بسیار پر معنی ست. اما پاسخت: که این سه نفری که نام بردم و آن دیگران همچون زیدآبادی و رضا علیجانی و خلاصه این اصلاحطلبانی که در ایران به افضاطلب معروفند در نهایت کارشان مایوس کردن مردم است و این مقاله مجید محمدی که خودش را جامعه شناس میداند، (باید از او پرسید تو جامعه شناس کدام جامعه ای؟) او تمامی اخبارش را از فضا و تخیل میگیرد همچون بسیاری از این نوع فقط برای ارضاء خودشان و کیف کردن و هم اغلب جاسوسانه نوعی ماستورباشین یا استمناء به قول محمد رضا شاه عنتولکتوئلی میکنند تا به صورتی بسیار پوشیده و هیپنوتیک روح یاس و ناتوانی را در میان ما بگسترند تا ما پیامبر سخنشان باشیم در جامعه. بنده در بین سه شهر بزرگ ایران در رفت و آمدم و مدعی جامعه شناسی هم نیستم اما مردم آماده قیامند و این بار پدر این نطام ضد بشری را در خواهند اورد. تو اصلا به تیتر مقاله نگاه کن! تازه حتما در خفا کیف هم میکند!
نوشته شده در تاريخ نهم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی و يکم اوت ۲۰۱۹ ، 09:04:23 توسط ضدالدین به تحلیلگر1
جناب تحلیلگر این جناب مجید محمدی را بنده به خوبی میشناسم. او پادو و نعلین جفت کن عبدالکریم سروش بود همانند مهدی مسیحا خلجی. البته خلجی در مرد رندی و اغواگری و طلبه گی و ملا بودن دست طولایی دارد. اگر خوب توجه کنی و راه رفته این دو را نگاه کنی و حتا یم سه نفر را خواهی دید که در سر بزنگاهها در پی مایوس کردن مردمند. سروش و خلجی و محمدی هر سه خودشان را به عنوان مخالف این رژیم جا زده اند. اگر تو بهع سیر تحولات نمایان اینها توجه کنی با شیب ملایم از طرفداری رژیم که در ایران بوده به ضدیت بات رژیم تبدل شده. سروش ناگهان از ریاست انقلاب فرهنگی با شیبی ملایم تا ضدیت به ولایت فقیه پیش رفته و در آمریکا و نه در عربستان ماوا گزیده ولی سر بزنگاه خمینی را بزرگترین فیلسوف و سیاستمدار و...میدان و خودش را پیرو او! مسیحا مهدی خلجی از طلبگی با شیب ملایم تا ضد انقلاب پیش می رود و تا همنفسی با رضا پهلوی ولی ناگهان مقاله می نویسد که در ایران انقلاب نخواهد شد! تمام نشد
نوشته شده در تاريخ هشتم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی ام اوت ۲۰۱۹ ، 15:26:37 توسط تحلیلگر
دکتر جامعه شناس مجید محمدی محترم شرایط و اوضاع ایران را خوب تشریح کرد ولی نسخه نهائی نپیچید که خلاصه راه حل اصلی برای سرنگونی رژیم ملائی چیست؟ واقعا جای تعجب است با وجود این همه مشکلات در همه زمینه های مختلف در ایران که کارنامه رژیم اسلامفاشیستی را سیاه و ننگین میکند و تقریبا به بن بست رسیده ولی هنوز روی پایش ایستاده! نتیجه یک محقق آلمانیست که در بررسی پدیده و رشد و دلیل دوام نازیسم در آلمان دوران هیتلری سرآخر به این نتیجه رسید از موقعیکه نیروهای پارامیلیتر یا شبه نظامی هیتلر در مقایسه مثل بسیجی ها و پاسداران چماقدار رژیم ملایان! مخالفین خود را در خیابانها سرکوب کردند و فضای رعب و وحشت راه انداختند ترس بر دل مردم راه افتاد و مقاومتشان را شکست و بدینوسیله راه برای دیکتاتوری هیتلر باز شد.یعنی ترس مردم جاده صاف کن و دوام دیکتاتوری میشود!مردم ایران هم ترسو شدند و چیزی مثل دمکراسی یا در آزادی زندگی کردن را نه دیدند و نه طالبش هستند و راحت تن به گروگان گرفته شدن دادند!جناب محمدی همه این طرفداران رژیم هم با پول نفت به مزدوری خریداری شدند و اگر ثروت رژیم قطع شود یکشبه به مخالفینش تبدیل میشوند!
نوشته شده در تاريخ هشتم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی ام اوت ۲۰۱۹ ، 12:03:52 توسط تهمتن - ش
﴿۲﴾ ادامه.. همه را با یک چوب زده و اقلیت و اکثریت را باهم میسوزاند !! هنوز دوسال از خیزش دیماه نگذشته ست و تجربیات برای پیشگامان هنوز زنده ست که یکی شروع خیزش بود که از اختلافات درونی حامیان نظام آغاز شد؛ و دیدید که چگونه مبارزان پیشگام ازفرصت و موقعیت پیش آمده استفاده کرده و اهداف را برعلیه نظام تغیر دادند و شعار "اصلاح طلب اصولگرا..." و شعار " موسوی بهانه ست کل نظام نشانه ست در قیام ۸۸ در بین "اکثریت" میلیونی سر دادند. پس این هوشیاری و شناختن موقعیت و فرصت ها بوسیله پیشگامان ست که درنابودی نظام بسیار و حتی صددرصد موثر است. پیشگامان استقلال امریکا؛ که مردمان ۲۵۰ سال گذشته بودند؛ فرصت و موقعیت را شناختند و هیچگاه حمایت فرانسه از استقلال را منجی خود﴿بخوانید سلطه فرانسه بر امریکای آنزمان !! همانطور که منجی این مقاله معنا میدهد !!﴾ نمیدانستند آنهم انسانهای ۲۵۰ سال بیش !! امروز امریکا را نگاه کنید. - درموردحامیان و مزدوران نظام هم درست گفته که هم اکنون؛ بیش از هرزمان دیگر؛ بیکار نمی نشیند و در همه جا حضوردارند که حتا در همین مقاله هم سرو کله شان پیدا؛ و حیله گری ناشیانه شان شروع خواهد شد.
نوشته شده در تاريخ هشتم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی ام اوت ۲۰۱۹ ، 11:40:01 توسط آذر
معمولا در کشورهایی که استبداد و خفقان نه تنها مجراهای تشکل و مبارزه جمعی، بلکه حتا راه نفس را بسته است، اعتراضات توده‌ای نیز اشکالی انفجاری بخود میگیرند. اعتراضات دیماه ۹۶، نقطه عطفی در اعتراضات توده‌ای و سراسری مردم ایران در نزدیک به ۴ دهه اخیر بودند. از ویژگیهای اعتراضات سراسری دیماه مهم گذار جنبشهای اعتراضی به جنبشهایی برانداز و علیه کلیت نظام بود. فاصله بین شعارهای اولیه علیه گرانی و بیکاری با شعارهای سیاسی “ج-ا، نمیخوایم نمیخوایم”، “مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر خامنه‌ای” چنان کوتاه بود که به دشواری بتوان زمان یا مکان معینی را برای این گذار معین کرد،اگر دانشجویان دانشگاه با شعار “اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا”، پایان دوران سلطه‌ٔ جناحهای سیاسی بر دانشگاه‌ها را اعلام کردند، مردم بلافاصله با تکرار آن، پایان دوران توهم و امید کاذب در کل جامعه را فریاد زدند. و باز این دانشجویان بودند که خواستهٔ توده‌ٔ مردم را در شعار “نان، کار، آزادی” سردادند و این کارگران و زحمتکشان بودند که شعار را از آن خود کردند... راه سرنگونی ج-ا، و برقراری حکومت شورایی، بسته به درجهٔ سازمان‌یافتگی توده‌هاست.
نوشته شده در تاريخ هشتم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی ام اوت ۲۰۱۹ ، 11:32:35 توسط no name
حالا بیایید ایران را با سوریه مقایسه کنیم. مردمانشان مثل ما زیر خاندان اسد سالها زیر ظلم و دیکتاتوری بودند بیخبر از آنکه با "انقلاب وارداتی " مردمانشان را چند تکه کردند, پشت اسد ایران و روسیه ایستادند (با ارتش قوی سا یبری مخالفانش را ردیابی (از تلفنها,اینترنت,سوسیال مدیا ووو) و سپاهیها و حزب اله وحشی و بیرحم را بسراغشا ن فرستادند,که تقریبا شکست دادندو فراری(نابغه ها و سرمایه دارها) ,از طرف دیگر جنگجویان و آدمکشان کرایه ای (IS ) از همه جای اروپا با اسلحه ولوازم اهدا شده ,شروع کردند به ویران کردن,تجاوز و قتل و غارت که جنگ را طولانی و صلح و آشتی را غیر ممکن ساختن. و آنجا هم همان مثل "مرگ یکی نون دیگری"و متاسفانه هنوز هم پایانی ندارد و تا یک $ سود دهی داشته باشند "دیگران"آنجا خواهند ماند.مملکت ماهم چنین آینده ای در انتظارش است. چرا؟ رژیم با باندهای مافیایی مختلف قصد کوتاه آمدن را ندارند و تا آخرین نفر خواهند کشت و مملکت را ویران خواهند کرد.
نوشته شده در تاريخ هشتم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی ام اوت ۲۰۱۹ ، 11:23:36 توسط برانداز
براندازی را باید از کارهای ساده که هر کس امکانش رو داره آغاز کرد اینکه هی بگیم همه بیاید تو خیابون و رژیم رو از بین ببرید سودی نداره باید در آغاز شعار نویسی گسترده صورت بگیره به مدت چند ماه اگر همه سطح دیوار شهرها پر از شعار شد پس یعنی اونزمان مردم آماده ریختن به خیابان هستن
نوشته شده در تاريخ هشتم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی ام اوت ۲۰۱۹ ، 11:20:16 توسط پرویز
اینها همش بهانه است ملت حاضر است روزانه تلفات جانی و مالی بدهد ولی یک دفعه بلند نشود و کار این دزدان و اشغالگران جنایتکار را تمام کند." مرگ یک روز شیون یکروز" این حاصل چهل سال فقیر نگه داشتن بیکاری و بی برنامگی ملت و شیوع اعتیاد و فحشا و هزاران درد بی درمانی است که رژیم برای بقا کثیفش بر علیه ملت بکار برده است. مگر در مصر آلترناتیو وجود داشت؟ تنها شجاعت مردم کار ساز بود
نوشته شده در تاريخ هشتم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی ام اوت ۲۰۱۹ ، 11:15:55 توسط تهمتن - ش
قیام و خیزش ملت ها؛ هیچگاه بوسیله همگی هرملتی صورت نگرفته ست؛ بلکه همیشه بخش بسیار اقلیت آگاه و پیشگام هر ملتی ست که؛ فرصتها و موقیعت ها﴿نارضایتی؛گرسنگی؛بیکاری.و*ضعف حاکم برنظام* وووو﴾را میشناسد؛ و برمی خیزند و آنگاه ست که اکثریت را بدنبال خود میکشد. - امااصول و چهارچوب این مقاله براساس دانسته ها از نظامی ست که؛ در شرایط اوج قدرت گذشته استوار است؛ که شرایط امروز نظام؛ گواهی میدهد و شرایط و دلیل های چهارگانه مقاله هم بر همان اساس ست؛ که البته مقاله گذری هم از خیزش دیماه میکنذ﴿زمانیکه نظام در اوچ قدرت اقتصادی؛ درنتیجه سرکوب﴾ و اشاره دارد. و اما درجایی دیگر؛ از برخاستن رهبران؛ از درون خیزش و قیام بدرستی میگوید. اما زماییکه از منجی میگوید؛ عمدتا امریکا؛ همان اکثریتی را در برمیگیرید که درهیچ یک از قیام و خیزش ملت ها شرکت نکرده و همیشه دنباله رو اقلیت پیشگامان بوده اند و این اقلیت پیشگام هم هیچگاه دید و بینش در مبارزه را؛ همسان با اکثریت دنباله رو؛ نمی بیند؛ منجی را در حمایت معنوی؛ و همچنین تضعیف ماشین سرکوب؛ که سرکوب رابطه مستقیم در تضعیف اقتصادی نظام دارد؛ را می بیند؛ که متاسفانه ...دنباله
نوشته شده در تاريخ هشتم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی ام اوت ۲۰۱۹ ، 11:08:39 توسط no name
خیلی ها فراموش میکنند که در این میان "دیگران چه میخواهند"؟؟مردم ایران اول شکم سیر,فراوانی کالا و بنزین ارزان,خانه ارزان وووو هیچ فرقی نمیکند چه رژیم فریبکار و مافیایی سر کار بیاید.بعد از ۴۰-۵۰ سال چهره اصلی رژیم مشخص میشود و شکم گرسنه,کالا و بنزین گران,خانه گران وووو و شروع میکنند به غر زدن که پدرمون در اومد یک رژیم دیگه بیارین!!حالا رژیم آینده حاضر است (شاهزاده ) و ترامپ هم هزینه تغییر ان را براورد کرده (گویا بالای ۲۰۰۰ میلیارد $)ولی فعلا عجله ای نیست, نماینده شان آقای ظریف و شرکا حامی منافعشان هستند.اما شریک دومی روسها هم توقع دارند و باید آنها را هم راضی کرد, آنها هم فقط دلار سبز را ترجیح میدهند و هر زمان رژیم جدید بدهی ها و خواسته هایشان را ضمانت کرد خود را کنار میکشند.و شریک اصلی و قدیمی که به دلار راضی نیست, حضور مستقیم و همیشگی با نماینده هایش (آخوندها و مسلمانها) و غیر از این شرکای بزرگ چندین طلبکار کوچک هم هست که آنها هم طلبشان را میخواهند.چین,ژاپن,آلمان,کشورهای اسکاندیناوی وووووو
نوشته شده در تاريخ هشتم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی ام اوت ۲۰۱۹ ، 11:03:02 توسط افراسیاب
تمام ریزش نیرو و اختلاف درون حکومت بر اثر وحشت از مجازات بعد از سرنگونی رژیم است. مزدوران اگر مطمئن شوند که بعد از فروپاشی بگیر و ببند و اعدام درکار نیست آنوقت هیچی دیگه دست به هر جنایتی میزنن و بعد هم مطمئن هستند که دمکراسی میاد و میگه دستتون درد نکنه که چهل سال پدر ما را درآوردید. ده میلیون آواره و اینهمه اعدام و دزدی و خسارت، حالا بفرمائید برگردید سر کار یا حقوق بازنشستگی بگیرید با مزایا. یکی از موثرترین مبارزات و خرد کردن روحیه دشمن همین تهدید جانی و شعار نویسی و ناسزاگوئی به مسئولین و نیروهای رژیم است. ما باید فقط در فکر سرنگونی جمهوری اسلامی باشیم، انسان فقط یک ماموریت را میتونه خوب پیش ببره. حکومت آینده ایران به ما مربوط نیست و هر حزب و دسته ای میخواد بیاد بما مربوط نیست و هر کسی خارج از این فکر میکنه در فانتزی و رویا زندگی میکنه. نسلهای بعدی هستند که مملکتشون را میسازن، ماها که نمیتونیم چهل تکه بشیم و هم رژیم عوض کنیم و هم دمکراسی بیاوریم و هم ایران فردا را بسازیم ووو ، این میشه دویست سال.
نوشته شده در تاريخ هشتم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی ام اوت ۲۰۱۹ ، 10:23:27 توسط گویا
امروزه حتی عوام ترین افراد در ایران نیز می دانند که سقوط جمهوری اسلامی بسیار پر هزینه است و حتی در صورت سقوط، احتمال قدرت گرفتن انواع دیگر دیکتاتوری در لباس دیگر وجود دارد( افرادی که هنوز هیچ نشده برای کشتن آخوندها و بسیجی ها و حزب اللهیها خط و نشان می کشند چگونه خود می توانند مدعی ایجاد حکومت عادلی باشند). متاسفانه تا زمانی که مردم در صفوف طولانی به جمهوری اسلامی رای می دهند هر حرکتی توسط حاکمان به بهانه تلاش برای سرنگونی حکومت قانونی (مانند سوریه) سرکوب میشود. فراموش نکنیم که گروههای اپوزسیون نیز جایگاه مناسبی در بین توده مردم ندارند و کارنامه آنها درخشان نیست. همچنین حکومت افراد بسیاری را که برای آنها تهدید بالفعل بودند را از میان برداشته است. در نهایت باید اشاره نمایم که حتی اگر گروهی در شرایط فعلی به خیابان بیایند این ترس وجود دارد که حرکت آنها به عنوان وزنه ای برای گرفتن امتیاز توسط آمریکاییها از جمهوری اسلامی و سکوت جامعه جهانی در مقابل سرکوب آنها صرف شود. در ضمن دوست عزیزی که این مقاله را نوشته اید لطفاً نام روسیه را نیز در کنار گروههای حزب و االله و زینبیون ... اضافه نمایید.
نوشته شده در تاريخ هشتم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی ام اوت ۲۰۱۹ ، 10:20:55 توسط افراسیاب
یک دلیل بزرگش ترس از کشته شدن و دستگیری و شکنجه است البته تا زمانی که رژیم قدرت زیاد در سرکوب داشته باشه که مستلزم پول زیاد است که در حال حاظر در حال اتمام است. دلیل دیگر درگیری آمریکا با رژیم و قفل کردن حکومت از لحاظ اقتصادی است و بسیاری از مدرم منتظرن ببینند به کجا ختم میشه. نظریه دیگر هم اینکه بسیاری معتقدند رژیم را نباید ترسوند و در آنصورت به هر درخواستی از طرف آمریکا پاسخ مثبت میده تا تحریمها برطرف شه و پول بدست بیاره برای سرکوب دوباره، و با شناختی که مردم از شخصیت ترامپ دارن این شخص فقط بفکر پیروزی خودش است تا سندی بدست بیاورد و بر ملاج دمکراتها بکوبد و بعد هر بلای سر مردم ایران آمد براش مهم نیست و حتی بولتون و پمپو را هم میندازه بیرون، پس در نتیجه بسیاری معتقدند نباید به پیروزی ترامپ بر علیه جمهوری اسلامی کمک کرد و باید اینقدر ادامه پیدا کنه که رژیم زیر بی پولی له بشه و چه بسا به درگیری نظامی هم برسه که آنوقت قسمت عظم نیروها و پادگانهای رژیم نابود و کشته میشن و کار برای مردم ایران بسیار ساده تر. در ضمن اعتراضات کور نباید کرد و ایندفعه باید میلیونی و خیلی گسترد باشه.
نوشته شده در تاريخ هشتم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی ام اوت ۲۰۱۹ ، 08:55:40 توسط تحلیلگر
مردم ایران فراموش کردند یا میکنند که چیزی بنام دو پا دارند که میشود با آنها تکانی خورد و برای گرفتن حق خود برای اعتراض به خیابان آمد. بقیه چیزهای خوب دیگر را خود جناب مجید محمدی جامعه شناس در این نوشته گفته و دلایلش را آورده مثل خلا رهبری در صدر جنبش اعتراضات! نبود آلترناتیو گروه یا حزب جانشین مورد پسند همه! توهم مردم از روی ناآگاهی شان که رژیم ملائی هنوز قابل اصلاح است! با دزدیده شدن انقلاب که بجای شاه یک آخوند مرتجع آمده دیگر کمتر کسی بدنبال انقلاب است چونکه همگی بنوعی سرخورده سیاسی و پاسیو شدند و تسلیم حکومت شدند که با زور اسلحه دارد سلطه گری میکند! باور رژیم و خود مردم که یک نظام اسلامی و دینی که ریشه در بین مردم دارد واکسینه شده است و هیچوقت فرو نمیپاشد! پول مفت نفت هست و رژیم مقداریش را برای مردم خرج میکند و حق سکوت میدهد تا مردم بخورند و شکمشان سیر باشد و صدای اعتراضشان در نیاید! دین افیون توده هاست که در ایران ثابت شد و مغز مردمش را کرخت و از کار انداخته و فرصت فکر و اندیشیدن نمیدهد! و برخی دلایل دیگر!ولی نبود درآمد نفتی با ادامه تحریم بزودی صدای اعتراض گرسنگان را خواهیم شنید!
نوشته شده در تاريخ هشتم شهريور ۱۳۹۸ برابر با سی ام اوت ۲۰۱۹ ، 07:39:44 توسط سمكو
میترسند اگر قیام كنند باعث تجزئه‌ ایران شوند، فقط همین! ولی ایا ایرانی كه‌ فقط مرتع یك قشر خونخوار شود به‌ چه‌ دردی میخورد؟ من ایرانی میخواهم كه‌ ترك، فارس، عرب، كرد، اذری و غیره‌ در كنار هم با حقوق متساوی زندگی كنند. مرده‌ شور این ایران ببرد كه‌ هر روز باعث مرگ جوانانی میشود كه‌ خواب ازادی شخصی میبینند! لعنت بر این ایران كه‌ بیسوادان حاكمش هستند
ساير مطالب اين بخش
پربازديدهای اين بخش
فشار رسانه‌های جمهوری اسلامی به وریا غفوری به دلیل حمایت از دختر آبی
فیلم / مداح میگه ابن سعد با دوچرخه اومد یکی بلند میشه میگه اون موقع دوچرخه کجا بود و بقیه ماجرا...!
عکس/ بسته کامل آخرت هم رسید!
عکس/ یکی از اتوبان‌های اصلی استانبول: «تو راه را تنها نخواهی رفت،  دختر آبی. زنان برای دختر آبی به میدان می‌روند.» 
منع دانشجوی ایرانی دارای ویزای تحصیلی از پرواز به آمریکا
حوثی‌های یمن: تمام حملات به عربستان سعودی را متوقف خواهیم کرد 
 ارتش کویت به حالت آماده باش درآمد 
روزنامه اتلانتیک: هفت پرسشی که باید پیش از هرگونه حمله نظامی به ایران، به آن پاسخ داد
 اولین اظهار نظر جانشین بولتون درباره آرامکو 
رونمایی از پهپاد های جدید ایرانی
 نیویورک تایمز: یک موشک سالم عمل نکرده در تأسیسات نفتی عربستان سعودی پیدا شده
 پرویز پرستویی به مدیر شبکه سه: از این سفره، خوب تغذیه کن / مگه صداوسیما ارث پدری شماست؟ / شما باچه تجربه و تخصصی مدیر شبکه شدید؟
آگهی های تجارتی


پايان آگهی های تجارتی

سرخط اخبار پيک ايران در سايت شما

كد زير را كپى كنيد و در جاى مناسب در سايت خود قرار دهيد


Contact us: